Πε. Ιούν 20th, 2024

To εκπαιδευτικό οδοιπορικό του αντιδημάρχου Νέας Σμύρνης Γ. Κρικρή στην Κένυα

Στην Κένυα, μια αναπτυσσόμενη Αφρικανική χώρα που η καθημερινότητα της κοινωνίας είναι πολύ διαφορετική από αυτή αντίστοιχων Ευρωπαϊκών και που η πρόσβαση στην εκπαίδευση είναι ζήτημα διαρκούς αγώνα και προσπάθειας, βρέθηκε ένας Έλληνας στην κατεύθυνση της ενίσχυσης της τοπικής εκπαιδευτικής δραστηριότητας αλλά και της συζήτησης για την κλιματική κρίση.

Στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού προγράμματος Saam, o αντιδήμαρχος Νέας Σμύρνης Γιώργος Κρικρής έζησε αυτή τη διαφορετική καθημερινότητα και ήρθε σε επαφή για μια εβδομάδα με την τοπική κοινωνία και την εκπαιδευτική κοινότητα δίνοντας έμφαση σε ζητήματα που έχουν να κάνουν με την κλιματική αλλαγή και την εκπαίδευση. Σημειώνεται ότι το πρόγραμμα Saam στοχεύει στη σύνδεση Ευρωπαϊκών προγραμμάτων με αντίστοιχα της Αφρικής στην κατεύθυνση της ενίσχυσης της μάθησης και της επαγγελματικής εκπαίδευσης.

Μιλώντας με τον Γιώργο Κρικρή, μας εξήγησε ότι μόλις 8 από τους 280 μαθητές του σχολείου που επισκέφθηκε έχουν υπολογιστή στο σπίτι.

Σε μια περιοχή που 400.000 άνθρωποι κάθε χρόνο πεθαίνουν από ελονοσία και με το 1/3 του πληθυσμού ασχολείται με αγροτικές εργασίες, οι επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης είναι ολοένα και πιο εμφανείς καθώς όσο το κλίμα γίνεται πιο θερμό τόσο πιο έντονα θα πλήττονται οι καλλιέργειες, γεγονός που δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στην τοπική οικονομία και τις αναπτυξιακές παραμέτρους.

Ο Γιώργος Κρικρής κατά την παραμονή του στην Κένυα, συνεργάστηκε με ντόπιους καθηγητές που έχουν όρεξη να δουν νέες προσεγγίσεις στην εκπαίδευση και παιδιά που διψούν για γνώση και μάθηση. Άλλωστε η πρόσβαση στην εκπαίδευση δεν ήταν ποτέ αυτονόητη στην Αφρικανική χώρα.

Τα τελευταία δέκα χρόνια παρατηρείται εκδημοκρατισμός της χώρας σε όλα σχεδόν τα επίπεδα, με τις γυναίκες να έχουν αρχίσει να πηγαίνουν σχολείο ενώ το κράτος κάνει βήματα προς την ενίσχυση της κοινωνίας ,αυξάνοντας τις δομές που φιλοξενούν άστεγους.

Παράλληλα αρκετές ανθρωπιστικές οργανώσεις βοηθούν παιδιά που βρίσκονται στον δρόμο κυριολεκτικά, να έχουν πρόσβαση στο σχολείο όπου κάθε Παρασκευή συμμετέχουν σε αθλητικές δραστηριότητες και περιβαλλοντικές δράσεις.

Φυσικά, η δυνατότητα να ταξιδεύεις συνιστά μια μορφή προσωπικής ελευθερίας, αντιλαμβάνεσαι την κουλτούρα καθώς και τις ιδιαίτερες ανάγκες του τοπικού πληθυσμού, σημειώνει ο κ. Κρικρής.

Το οδοιπορικό ολοκληρώθηκε με την ευχή στην επόμενη επίσκεψη του, οι μαθητές που γνώρισε να έχουν προοδεύσει και να έχουν αξιοποιήσει το εφόδιο της μάθησης, ενώ παράλληλα οι ισχυροί αυτού του πλανήτη να ενεργοποιηθούν ουσιαστικά για δράσεις και πρωτοβουλίες που προάγουν τις αρχές της βιώσιμης ανάπτυξης προς ενίσχυση χωρών όπως η Κένυα.