Δήμος έλαβε 45.000 αιτήματα και παράπονα το 2024
Σχεδόν 45.000 αιτήματα, αλλά και παράπονα από κατοίκους της πόλης για διάφορα θέματα που απασχολούν στην καθημερινότητα, δέχτηκαν εντός του 2024 το τηλεφωνικό κέντρο, η ψηφιακή εφαρμογή «Βελτιώνω την Πόλη μου» και ο νέος θεσμός του «Αντιδημάρχου Υπηρεσίας» του δλημου Θεσσαλονίκης.
Οι πολίτες απευθύνθηκαν στις δημοτικές υπηρεσίες προκειμένου να εκφράσουν όλα όσα τους ενοχλούν στην πόλη και να ζητήσουν την επίλυσή τους.
ΌΠως επισημαίνει σε δηλώσεις του στο ΑΠΕ ο αντιδήμαρχος Ψηφιακής Πολιτικής και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του δήμου Θεσσαλονίκης, Κώστας Βασιλόπουλος: «Χιλιάδες πολίτες έχουν έρθει σε επικοινωνία με τον δήμο, προκειμένου να μας ενημερώσουν για τα αιτήματα, τα παράπονα, τις ιδέες και τις προτάσεις τους, με στόχο να βελτιώσουμε την πόλη και κατ’ επέκταση την καθημερινότητα όλων μας».
Της ανταπόκρισης των δημοτών στο κάλεσμα της δημοτικής Αρχής για ευαισθητοπίηση σε θέματα που αφορούν στην εικόνα της πόλης και τη βελτίωση της καθημερινότητας είναι και το ότι από τους θεσσαλονικείς, «ανέβηκαν» 34.863 αιτήματα, εκ των οποίων τα 5.781 βρίσκονται σε εκκρεμότητα, ενώ τα υπόλοιπα έχουν ήδη τακτοποιηθεί.
Άλλα 9.315 παράπονα δέχτηκε η «Γραμμή Εξυπηρέτησης Πολιτών», που ξεκίνησε να λειτουργεί από τον περασμένο Ιούνιο, με τους δημότες να καλούν από τότε στο πενταψήφιο 15192 και να ενημερώνουν τις υπηρεσίες του δήμου για καθετί στραβό ή ανάποδο που συμβαίνει στην πόλη.
Να σημειωθεί πως με εξαίρεση τον Αύγουστο, όπου τα αιτήματα ήταν μόλις 867, όλους τους υπόλοιπους μήνες παρουσίασαν μια «εκρηκτική» αύξηση, φτάνοντας σχεδόν τα 2.000 παράπονα τον Οκτώβριο.
Όσο για τον θεσμό του «Αντιδημάρχου Υπηρεσίας», που τέθηκε σε εφαρμογή από τα μέσα του περασμένου Σεπτεμβρίου, επιπλέον 206 πολίτες επισκέφτηκαν κατά τις απογευματινές ώρες το δημαρχιακό μέγαρο ώστε να καταθέσουν τα αιτήματά τους σε προσωπικό επίπεδο, σ’ έναν αντιδήμαρχο της διοίκησης Αγγελούδη.
Ακολούθως, και σύμφωνα με τον προγραμματισμό, ο αντιδήμαρχος ενημέρωνε τις αρμόδιες υπηρεσίες, με στόχο να τακτοποιηθεί το πρόβλημα το συντομότερο δυνατό.
Σύμφωνα με τον προσθέτει ο κ. Βασιλόπουλο: «Τα αιτήματα και τα παράπονα έχουν διεκπεραιωθεί – απαντηθεί σε ποσοστό που ξεπερνά το 90%, με τη βοήθεια των υπηρεσιών του δήμου, που αυτούς τους 12 μήνες, κατέβαλαν τεράστιες προσπάθειες για να εξυπηρετηθούν οι δημότες».
Όπως φανερώνουν τα στοιχεία, η περισυλλογή ογκωδών αντικειμένων, αποτέλεσε το «Νο1» αίτημα των κατοίκων σε όλες τις γειτονιές, που καλούν με κάθε τρόπο τις υπηρεσίες του δήμου και ενημερώνουν για μπάζα, και κάθε λογής αντικείμενα που είναι πεταμένα σε δρόμους και πεζοδρόμια, δυσκολεύοντας την απρόσκοπτη κίνηση των πεζών.
Στη δεύτερη θέση των αιτημάτων βρίσκονται τα εγκαταλελειμμένα Ι.Χ. αυτοκίνητα, που είναι παρατημένα από τους ιδιοκτήτες τους για μεγάλο χρονικό διάστημα, καταλαμβάνοντας έτσι πολύτιμες θέσεις στάθμευσης και αποτελώντας εστίες μόλυνσης.
Αμέσως μετά ακολουθούν τα παράπονα για τις κλαδεύσεις και τις φυτεύσεις δέντρων αλλά και η αποκατάσταση των πεζοδρομίων που εγκυμονούν κινδύνους για ατυχήματα, μαζί με το σάρωμα – σκούπισμα των δρόμων αλλά και τις καμένες λάμπες.