Πατούλης – 6ο Συνέδριο για την Ηλεκτροκίνηση: Βασικός πυλώνας της στρατηγικής μας για την προστασία του περιβάλλοντος

Τις δράσεις που ήδη υλοποιεί η διοίκηση της Περιφέρειας Αττικής με στόχο την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης στο πλαίσιο της στρατηγικής που εφαρμόζει στους τομείς της βιώσιμης κινητικότητας και της προστασίας του περιβάλλοντος, ανέπτυξε ο Περιφερειάρχης Αττικής Γ. Πατούλης χαιρετίζοντας το 6ο Συνέδριο για την Ηλεκτροκίνηση, το οποίο συνδιοργανώθηκε από την Ελληνική Εταιρεία Ενεργειακής Οικονομίας (HAEE) και την οικονομική ιστοσελίδα insider.gr, στο Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου.

Τον κ. Πατούλη υποδέχθηκε ο Πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Ενεργειακής Οικονομίας (ΗΑΕΕ) Σ. Παπαευθυμίου.

Το Συνέδριο χαιρέτισαν επίσης ο Υπ. Μεταφορών και Υποδομών Κ. Καραμανλής, ο Γ. Γραμματέας Δημοσίων Επενδύσεων και ΕΣΠΑ Δ. Σκάλκος, η Γ. Γραμματέας Ενέργειας του ΥΠΕΝ Αλ. Σδούκου, ο Γ. Γραμματέας Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος του ΥΠΕΝ Ε. Μπακογιάννης,  ο Γ. Γραμματέας Μεταφορών Γ. Ξιφαράς.

Γ. Πατούλης: «Στόχος μας η δημιουργία ενός πράσινου στόλου 40 νέων αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων στην Περιφέρεια»

Στον χαιρετισμό του ο κ. Πατούλης και αναφερόμενος στις δράσεις που υλοποιεί ήδη η Περιφέρεια εστίασε στις εξής:

– Ολοκληρώνεται η διαγωνιστική διαδικασία με στόχο τη δημιουργία ενός πράσινου στόλου 40 νέων αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων τα οποία θα αντικαταστήσουν το μεγαλύτερο μέρος των ρυπογόνων και ασύμφορων από θέματα συντήρησης οχημάτων που διαθέτει η Περιφέρεια.

– Διαμορφώνεται ένα σύγχρονο δίκτυο φορτιστών στο κεντρικό οδικό δίκτυο της Αττικής και σε υπηρεσίες που βρίσκονται σε κομβικά σημεία με εύκολη πρόσβαση για τους πολίτες της Αττικής.

– Δημιουργείται τμήμα Ηλεκτροκίνησης στην αρμόδια Διεύθυνση που εποπτεύει και συντηρεί το οδικό δίκτυο.

– Δρομολογείται η εκπαίδευση των οδηγών, των υπαλλήλων και των στελεχών της Περιφέρειας στην οικολογική και ασφαλή οδήγηση όπως αυτή εκφράζεται μέσω της ηλεκτροκίνησης.

– Στο Μητροπολιτικό Πάρκο περιβαλλοντικής εκπαίδευσης «Αντώνης Τρίτσης» έχουν εγκατασταθεί οι πρώτοι ταχυφορτιστές και ήδη χρησιμοποιείται το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο για την εξυπηρέτηση των αναγκών του πάρκου.

200.000 ΤΟΝΟΙ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΔΙΟΞΕΙΔΙΟ ΘΑ ΜΟΛΥΝΟΥΝ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ, ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ

Παράλληλα όπως ανέφερε «η Περιφέρεια Αττικής έχει ήδη αδειοδοτήσει σε πρατήρια και συνεργεία 100 θέσεις ενώ στο σχεδιασμό της διοίκησης είναι η εγκατάσταση πρόσθετων φορτιστών σε όλα τα ΚΤΕΟ Αττικής και στο τμήμα Μεταφορών Ανατολικής Αττικής. Πέραν των ταχυφορτιστών στους σχεδιασμούς της Περιφέρειας υπάρχει και η σταδιακή αντικατάσταση του στόλου των αυτοκινήτων με ηλεκτρικά με στόχο το πέρασμα στην πράσινη εποχή».

Επισημαίνεται πως από τις μέχρι σήμερα δράσεις:

– Επιτυγχάνεται σημαντική μείωση των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα: 200.000 τόνοι λιγότερο διοξείδιο θα μολύνουν το περιβάλλον
– Μειώνεται η κατανάλωση καυσίμου εξοικονομώντας 112.000 λίτρα βενζίνης ή diesel
– Συνυπολογίζοντας και τα οφέλη από τη συντήρηση και τα τέλη κυκλοφορίας, προκύπτει ετήσια εξοικονόμηση της τάξης των 400.000 ευρώ.

Επίσης η Περιφέρεια προχωρά στην υλοποίηση μιας πλήρους και ολοκληρωμένης παρέμβασης για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης στην Αττική, μέσω του Αναπτυξιακού Οργανισμού Τοπικής Αυτοδιοίκησης «Νέα Μητροπολιτική Αττική».

Στόχος μία ολοκληρωμένη ανάλυση υφιστάμενης κατάστασης αναφορικά με τη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στην Περιφέρεια Αττικής, η πλήρης χαρτογράφηση σημείων παρέμβασης που εξυπηρετούν τις ανάγκες διαμόρφωσης υπερτοπικού δικτύου φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων, αλλά και η κατάρτιση οδικού χάρτη για την ανάπτυξη Σταθμών Φόρτισης Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων.

«Σχεδιάζουμε την υιοθέτηση ηλεκτροκίνητων απορριματοφόρων»

Ολοκληρώνοντας την ομιλία του ο Περιφερειάρχης ανέφερε πως σε συνεργασία με τους δήμους της Αττικής και μέσω του ΕΔΣΝΑ, δρομολογείται η εισαγωγή τηςηλεκτροκίνησης και στον τομέα της συλλογής αποβλήτων, ανακυκλώσιμων και βιοαποβλήτων.

«Η Αττική έχει έναν από τους πλέον γερασμένους στόλους απορριμματοφόρων και με μια πρώτη εκτίμηση πάνω από 2.000 οχήματα χρήζουν αντικατάστασης, με τα περισσότερα να χρησιμοποιούνται ήδη πάνω από 20 έτη. Η αντικατάστασή τους θα προφέρει σημαντικά οφέλη τόσο οικονομικά όσο και περιβαλλοντικά» ανέφερε χαρακτηριστικά.