Ένα από τα σημαντικότερα κοινωνικά προγράμματα της Περιφέρειας Θεσσαλίας, με χρηματοδότηση από πόρους του ΕΣΠΑ Θεσσαλίας (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο +), ξεκίνησε επίσημα τη λειτουργία του. Σύμφωνα με την ανακοίνωση, το πρόγραμμα στοχεύει στην ισότιμη πρόσβαση μαθητών με αναπηρία στο σχολικό περιβάλλον, εναρμονισμένο με τις προτεραιότητες της Ευρωπαϊκής Εγγύησης για το Παιδί και το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τα Δικαιώματα του Παιδιού.

Η χρηματοδότηση του προγράμματος ανέρχεται σε 24,6 εκατομμύρια ευρώ και αφορά τη συνεκπαίδευση και τη συμπερίληψη 326 μαθητών με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στα σχολεία γενικής εκπαίδευσης – προσχολικής, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας. Μέσω εξατομικευμένης υποστήριξης, το πρόγραμμα στοχεύει να εξασφαλίσει την ισότιμη συμμετοχή των μαθητών τόσο στο εκπαιδευτικό όσο και στο κοινωνικό γίγνεσθαι, σύμφωνα με τη Διεθνή Σύμβαση των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων των ΑμεΑ και το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τα Δικαιώματα των ΑμεΑ.

Σημειώνεται ότι τα 24,6 εκατομμύρια ευρώ καλύπτουν περίπου το μισό του συνολικού κόστους, ενώ το υπόλοιπο χρηματοδοτείται από τον προϋπολογισμό του Υπουργείου Παιδείας.

Ειδικότερα, το πρόγραμμα καλύπτει την πρόσληψη ή διάθεση εξειδικευμένου προσωπικού, ώστε οι μαθητές/τριες που χρειάζονται ειδικής μορφής υποστήριξη να τη λαμβάνουν εντός του σχολείου. «Η συνεκπαίδευση και η συμπερίληψη για την ισότιμη πρόσβαση και ένταξη των 326 μαθητών στα σχολεία γενικής εκπαίδευσης θα επιτευχθεί μέσω της παροχής εξατομικευμένης υποστήριξης από εκπαιδευτικούς, ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό και ειδικό βοηθητικό προσωπικό, καθώς και μέσω της αξιοποίησης των δομών των Κέντρων Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., πρώην ΚΕ.ΣΥ.).

Η δράση δίνει έμφαση στη συνεκπαίδευση (inclusion) – δηλαδή στην ένταξη των μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στη γενική εκπαίδευση. Ο στόχος είναι με την μαθησιακή υποστήριξη να καταφέρουν να παρακολουθήσουν το αναλυτικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα της τάξης τους. Να μπορούν να λαμβάνουν εντός του σχολείου τη φροντίδα που απαιτείται, με εύλογες προσαρμογές, ενισχύοντας τη συμμετοχή τους στο σχολικό και κοινωνικό περιβάλλον» αναφέρει η ανακοίνωση της Περιφέρειας.