Περιφέρεια Πελοποννήσου

Το Περιφερειακό Συμβούλιο Πελοποννήσου υπέρ της διατήρησης της μετρικής σιδηροδρομικής γραμμής

Το Περιφερειακό Συμβούλιο της Πελοποννήσου, μετά από εκτενή συζήτηση, αποφάσισε να παρέμβει στους αρμοδίους σχετικά με τις διαγωνιστικές διαδικασίες που αφορούν την πιθανή μετατροπή της μετρικής σιδηροδρομικής γραμμής Πελοποννήσου (Μέγαρα – Καλαμάτα) σε ποδηλατοδρόμο. Κατά πλειοψηφία, εγκρίθηκε η πρόταση της Περιφερειακής Αρχής, η οποία προβλέπει:

  1. Τη διατήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου και την άμεση επανεξέταση για επαναλειτουργία του τρένου.
  2. Την κατάργηση των διαγωνισμών του ΤΕΕ ή οποιουδήποτε άλλου διαγωνισμού που θα στοχεύει στη διαφορετική χρήση της μετρικής γραμμής.
  3. Τη διασφάλιση ότι οποιαδήποτε χρηματοδότηση για την ιστορική γραμμή θα κατευθυνθεί προς την επαναλειτουργία του δικτύου στη σημερινή του θέση, ως μέσο φιλικής προς το περιβάλλον μετακίνησης.

Στην ψηφοφορία υπήρξαν και άλλες δύο προτάσεις, της παράταξης του Πέτρου Τατούλη και της Λαϊκής Συσπείρωσης, με την τελευταία να μην προκρίνεται στην τελική απόφαση.

O περιφερειάρχης Δημήτρης Πτωχός, τόνισε, μεταξύ άλλων τα εξής: «Όλο αυτό που έγινε με τους Ελβετούς, το ακούσαμε και συμμετείχαμε. Υπήρχε μία τεχνική προσέγγιση κάποιων τμημάτων της γραμμής και μόνο. Δεν υπήρχε μελέτη, ούτε κόστος. Υπήρξε αδιέξοδο. Μία προκαταρκτική μελέτη στο Κόρινθος – Ναύπλιο, έφτανε στις 300.000 ευρώ. Και εγώ, ενώνω τη φωνή μου για τον μετρικό σιδηρόδρομο. Και εγώ, επί της αρχής, θα ήθελα να λειτουργήσει η γραμμή. Να λειτουργήσει ως διαδημοτική ; Nα λειτουργήσει ως περιφερειακή ενότητα ; Τα 15 εκατ. ευρώ, που λέτε, ότι υπήρχαν, εγώ δεν τα είδα πουθενά σε κάποιο χρηματοδοτικό εργαλείο. Μπορεί και να ήταν μία πρόθεση, δεν ξέρω. Ότι είναι ρεαλιστικό να γίνει. Ας μείνουμε εδώ. Απ΄ όλους αυτούς που αγαπούν το μετρικό σιδηρόδρομο, κανένας δεν βάζει χρήματα».

Οι περισσότεροι σύμβουλοι των αντιπολιτευτικών παρατάξεων, ζήτησαν, μεταξύ άλλων, να αποτυπωθεί, ξεκάθαρα στην απόφαση, το αίτημα να καταργηθεί η μελέτη του ΤΕΕ και τα όποια χρήματα είναι για αυτή, να προωθηθούν απ’ το αρμόδιο Υπουργείο, στις ενέργειες για να διασωθεί η υποδομή και να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για να επαναλειτουργήσει το δίκτυο. Στάθηκαν στο αίτημα να μην υπάρξει οποιαδήποτε μετατροπή της γραμμής και να διαφυλαχθούν όλες οι προϋποθέσεις για να μπορέσει να λειτουργήσει το τρένο.

Στη συζήτηση, παρέμβαση έκανε και ο πρόεδρος των φίλων του σιδηρόδρομου Μεσσηνίας, Ηλίας Ντέβης: «Η επιδίωξη αυτής της πρόθεσης για ποδηλατοδρόμο είναι εκτός πραγματικότητας. Τεχνικά δεν γίνεται. Το ΤΕΕ δεν αποσύρει τη μελέτη. Με τροποποιήσεις αυτής, δεν μας πείθει, δεν μας καλύπτει. Δεν θέλουμε ποδηλατοδρόμο. Ας προτείνει το Περιφερειακό Συμβούλιο κάποια άλλη πρόταση αξιοποίησης του σιδηροδρόμου. Με ελάχιστο κόστος, μπορεί να γίνει λειτουργική η γραμμή, κατά τμήματα να λειτουργήσει δηλαδή. Τα υπόλοιπα τμήματα, ίσως να πάνε στο τουριστικό κομμάτι, κατόπιν μελέτης, όπως έγινε με τον Οδοντωτό στα Καλάβρυτα».

Ο εκπρόσωπος των συνταξιούχων του ΟΣΕ Φίλιππος Κωνσταντόπουλος, τόνισε ότι «οι κυβερνήσεις δεν θέλουν το τρένο. Έχουν άλλες προτεραιότητες. Εμείς θέλουμε νέα χάραξη γραμμής. Μόνο τότε θα υπάρξει το τρένο».

Ο Νίκος Κουτουμάνος της Λαϊκής Συσπείρωσης, ανέφερε: «Το ζήτημα είναι βαθιά πολιτικό. Δείχνει το πώς αντιμετωπίζεται σήμερα η δημόσια υποδομή και η δημόσια μεταφορά στη χώρα. Η πολιτική εγκατάλειψης του σιδηροδρόμου είναι γεγονός. Η μετακίνηση πρέπει να είναι δικαίωμα στην υπηρεσία του λαού και όχι στην υπηρεσία της αγοράς».

Ο Πέτρος Τατούλης (αξιωματική αντιπολίτευση), μεταξύ άλλων, είπε: «Η κυβέρνηση έχει την ευθύνη. Είμαστε απόλυτα αρνητικοί εμείς στους διαγωνισμούς των μελετών αυτών. Το ΤΕΕ γιατί παίρνει έργα;».

O Μανώλης Μάκαρης της παράταξης «Πρώτα η Πελοπόννησος», δήλωσε, ότι, «το τρένο είναι το μέλλον της βιώσιμης ανάπτυξης και της πράσινης μετάβασης, ότι η μετρική γραμμή πρέπει να διασωθεί και να αξιοποιηθεί, ότι το εν λόγω δίκτυο έχει ανεκτίμητη πολιτιστική κληρονομιά και ότι μπορεί να αναδειχθεί και τουριστικά». Επίσης, είπε, ότι, υπάρχουν πολλές ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις

Τελευταία άρθρα

Παύλος Μαρινάκης στα Παραπολιτικά 90,1: «Είμαστε στο και 5 στο ζήτημα της λειψυδρίας – Αναγκαίο το λουκέτο στα ΕΛΤΑ»

«Το μείζον δεν είναι οι αυξήσεις, είμαστε στο και 5 στο ζήτημα της λειψυδρίας», τόνισε…

10 λεπτά ago

Δήμος Αγίων Αναργύρων – Καματερού: Ξεκίνησαν οι αιτήσεις της Β’ Πρόσκλησης της ΕΕΤΑΑ για βρεφονηπιακούς σταθμούς

Η πρόσκληση απευθύνεται σε γονείς που δεν έλαβαν voucher κατά την Α' πρόσκληση και πληρούν…

41 λεπτά ago

Η ΚΕΔΕ καταγγέλλει το αιφνιδιαστικό κλείσιμο 204 υποκαταστημάτων των ΕΛΤΑ

Η Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδος (ΚΕΔΕ) εκφράζει έντονη αντίθεση στην απόφαση των ΕΛΤΑ να κλείσουν…

43 λεπτά ago

Δήμος Αγίου Νικολάου: Προσλήψεις πέντε ατόμων για τα προγράμματα «Άθληση για Όλους»

Οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να υποβάλλουν αίτηση έως και τις 6 Νοεμβρίου 2025

1 ώρα ago

Ο Δήμαρχος Λυκόβρυσης – Πεύκης Μάριος Ψυχάλης στις επετειακές εκδηλώσεις της ΕΥΔΑΠ και στη Γενική Συνέλευση της ΠΕΔΑ

Ο Δήμος Λυκόβρυσης-Πεύκης συμμετείχε στην επετειακή εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε με αφορμή τον εορτασμό των 100…

2 ώρες ago