Η Αττική θα χρειαστεί περισσότερα από δέκα χρόνια για να «ανασάνει» από το ασφυκτικό κυκλοφοριακό της πρόβλημα. Η έλλειψη επαρκούς χρηματοδότησης, σε συνδυασμό με τις καθυστερήσεις στους εναλλακτικούς τρόπους υλοποίησης, όπως οι πρότυπες προτάσεις που παραμένουν ακόμη σε στάδιο ωρίμανσης και οι δυσκολίες που συνοδεύουν τις επεκτάσεις των παραχωρήσεων, δηλαδή τον δεύτερο βασικό μηχανισμό προώθησης νέων οδικών υποδομών, αναμένεται να παρατείνουν ακόμη περισσότερο την καθυστέρηση.

Ως αποτέλεσμα, αρκετά μεγάλα έργα να παραμένουν «κλειδωμένα» στα συρτάρια του Υπουργείου Υποδομών, όπως η οδική σύνδεση Ελευσίνα–Οινοφύτα και η σήραγγα της Ηλιούπολης. Την ίδια ώρα, οι προβλέψεις για τα επόμενα πέντε χρόνια δείχνουν αύξηση 16% στην κυκλοφορία των οχημάτων, ενώ μόνο στην Αττική Οδό εκτιμάται ότι ο φόρτος θα ενισχυθεί κατά 9,5%.

Σύμφωνα νε ρεπορτάζ της Μαρίας Καλούδη για το Powergame.gr ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, υποστήριξε πως η πραγματικότητα είναι αμείλικτη: «Δεν υπάρχουν χρήματα για όλα τα έργα». Όπως εξήγησε, το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων ξεκίνησε φέτος με προϋπολογισμό 680 εκατ. ευρώ και προβλέπεται να φτάσει τα 1,2 δισ. ευρώ, από τα οποία 250 εκατ. ευρώ κατευθύνονται αποκλειστικά στην αποπληρωμή παλαιών δανείων του Μετρό. «Η Γραμμή 4, το μεγαλύτερο έργο της χώρας, έχει προϋπολογισμό άνω των 2 δισ. ευρώ. Αν θέλεις νέες επενδύσεις, πρέπει να βρεις ισοδύναμα ή άλλες πηγές εσόδων, δεν υπάρχει δημοσιονομικός χώρος», τόνισε χαρακτηριστικά.

Αναφερόμενος στις πρότυπες προτάσεις, ο κ. Ταχιάος τις χαρακτήρισε «χρήσιμο εργαλείο, αλλά όχι πανάκεια». Όπως είπε, «δεν είναι κάτι καινούριο, ούτε έχουν δοκιμαστεί ευρέως στην Ευρώπη, πλην της Ιταλίας, όπου δεν λειτούργησαν αποτελεσματικά». Για να προχωρήσουν, πρόσθεσε, χρειάζονται ώριμες μελέτες, σαφές φυσικό αντικείμενο και ρεαλιστικό σχέδιο, «αλλιώς, μένουν στα χαρτιά».

Αντίστοιχα, για τις παραχωρήσεις επισήμανε το εξής: «Η επέκταση των παραχωρήσεων δεν είναι απλή υπόθεση, όσο επεκτείνεις χρονικά μια σύμβαση, τόσο μειώνεται η αποδοτικότητα και αυξάνεται η ασυμφορία. Δεν σημαίνει ότι η επιμήκυνση φέρνει αυτόματα κέρδος ή καλύτερη λειτουργία. Ακόμη, η οποιαδήποτε τροποποίηση ή επιμήκυνση απαιτεί ξανά συναίνεση της DG COMP και της DG MOVE, κάτι που αποτελεί ιδιαίτερα δύσκολη διαδικασία». Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, δύο έργα παραμένουν κρίσιμα και προτεραιότητα της κυβέρνησης, η σήραγγα Ηλιουπόλεως και ο οδικός άξονας Ελευσίνα–Οινοφύτα. Και τα δύο έχουν ενταχθεί στις πρότυπες προτάσεις, ωστόσο, όπως είπε ο υφυπουργός, «ούτε χρηματοδοτικά ούτε θεσμικά έχουν ακόμη ανοίξει, αν και τα βάζουμε σε απόλυτη προτεραιότητα».

Καταλήγοντας, ο κ. Ταχιάος υπογράμμισε ότι η πραγματική απάντηση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα βρίσκεται στα μέσα μαζικής μεταφοράς. «Όσο περισσότερο χώρο δίνεις στο αυτοκίνητο, τόσο περισσότερο μεγαλώνει το πρόβλημα που προσπαθείς να λύσεις. Η λύση βρίσκεται στις δημόσιες συγκοινωνίες και στον ρεαλισμό, όχι στις εύκολες εξαγγελίες», κατέληξε.
Σουρέτης: «Η λύση στο μποτιλιάρισμα θα έρθει από τη σωστή χρήση των ΜΜΜ»

Διαβάστε όλο το άρθρο εδώ.