ΔΗΜΟΙ

Κέα: Πρώτη προβολή του ντοκιμαντέρ “Το Σμάλτο της Μνήμης”

Η ιστορία μιας εποχής που σημάδεψε την Κέα — μια ιστορία προόδου, δημιουργίας και συλλογικής μνήμης ξαναζωντανεύει στον Δήμο Κέας, ο οποίος προσκαλεί τον κόσμο στην πρώτη προβολή του ντοκιμαντέρ “Το Σμάλτο της Μνήμης”, με θέμα το Εργοστάσιο Εμαγιέ της Κέας.

Η προβολή θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 23 Νοεμβρίου 2025, στις 12:00, στο Πνευματικό Κέντρο «Στυλιανός Ρέστης» στην Κορησσία.

Το ντοκιμαντέρ δημιουργήθηκε σε συνέχεια της έκθεσης «Το Εργοστάσιο Εμαγιέ της Κέας – Ιστορία, Μνήμες, Αντικείμενα» του Δήμου Κέας και αποτελεί μια κινηματογραφική ανασύνθεση της ιστορίας του εμβληματικού εργοστασίου, μέσα από προφορικές μαρτυρίες, φωτογραφικό υλικό και ήχους των μηχανημάτων σε συνδυασμό με το ηχοτοπίο του εργοστασίου.

Σκηνοθεσία: Φάνης Μαραγκός – Γιώργος Κωνσταντάκης

Ο Δήμος ευχαριστεί τους συμμετέχοντες για την παραχώρηση των συνεντεύξεων και του υλικού τους:

– Μάρκος Ανδρέου, ερευνητής, Πρόεδρος Οµάδας Αναβίωσης Ε.Σ. 1940
– Γιάννης Βαµβακούρης, σηµερινός ιδιοκτήτης του εργοστασίου
– Ειρήνη Βελισσαροπούλου, ∆ήµαρχος Κέας
– Νίκος ∆αλαρέτος, συλλέκτης και εκδότης των Εκδόσεων Βουρκαριανή<
– Γιάννης Ευγενικός, πρώην εργαζόµενος & Πρόεδρος Συλλόγου Φίλων Εργοστασίου Εµαγιέ
– Στέφανος Λέπουρας, Αντιπρόεδρος Συλλόγου Φίλων Εργοστασίου Εµαγιέ
– Γιάννης Μουζάκης, πρώην Πρόεδρος Κοινότητας Κορησσίας
– Λευτέρης Παούρης, πρώην εργαζόµενος του εργοστασίου<
– Γιάννης Ράλλης, γιος πρώην εργαζοµένου και λαϊκός καλλιτέχνης
– Γιάννης Σοφιανόπουλος, εγγονός του ιδρυτή του εργοστασίου Γ. Γλεούδη
– Γιάννης Στογιαννίδης, Αναπ. Καθηγητής Τµήµα Αρχειονοµίας, Βιβλιοθηκονοµίας και Συστηµάτων Πληροφόρησης, ειδικός στη Βιοµηχανική Αρχαιολογία
– Άννα Ψύλλα, Επιµελήτρια της έκθεσης.

Μέσα από τις αφηγήσεις ανθρώπων που εργάστηκαν ή συνδέθηκαν με το εργοστάσιο, ξεδιπλώνεται η ιστορία μιας εποχής που σημάδεψε την Κέα — μια ιστορία προόδου, δημιουργίας και συλλογικής μνήμης.

Μετά την προβολή θα πραγματοποιηθεί σύντομη συζήτηση με τους δημιουργούς και τους συμμετέχοντες στο έργο.

Πνευματικό Κέντρο “Στυλιανός Ρέστης”, Κορησσία
Κυριακή 23 Νοεμβρίου 2025, ώρα 12:00, είσοδος ελεύθερη.

Τελευταία άρθρα

Δωρεάν βραδινή ακτοπλοϊκή σύνδεση Σαντορίνης-Θηρασιάς

Η προσθήκη του βραδινού δρομολογίου διευκολύνει τις καθημερινές μετακινήσεις κατοίκων και επισκεπτών κατά τη θερινή…

7 λεπτά ago

Άνοιξε τις πύλες της η 38η Έκθεση Βιβλίου στο Πασαλιμάνι

Ο Δήμος Πειραιά συμμετέχει και φέτος στην έκθεση με δύο περίπτερα, της Δημοτικής Ραδιοφωνίας &…

20 λεπτά ago

Ολοκληρώθηκε ο καθαρισμός των πνευμόνων πρασίνου της Αθήνας

Θωρακίζεται η πόλη ενόψει της αντιπυρικής περιόδου.

31 λεπτά ago

Απάντηση της ΚΕΔΕ στις αναφορές Τουρνά για τα κονδύλια πυροπροστασίας των Δήμων

Τη δική της απάντηση στις πρόσφατες αναφορές του Υπουργού Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Ευάγγελος…

40 λεπτά ago

Σπανάκης: «Η Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή αγκαλιάζει την Τοπική Αυτοδιοίκηση»

Μήνυμα συνεργασίας μεταξύ της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης έστειλε ο Υφυπουργός Εσωτερικών…

46 λεπτά ago

Ξεκίνησε το “Πολιτιστικό Καλοκαίρι” στην Καλαμάτα

Ξεκινά και το 7ο Παιδικό Πολιτιστικό Φεστιβάλ Καλαμάτας.

48 λεπτά ago