Δημοτικές κλήσεις: Ποιές διαγράφουν οι Δήμοι και υπό ποιες προϋποθέσεις
Ο Αντιδήμαρχος Οικονομικού Προγραμματισμού του Δήμου Αθηναίων, Κωνσταντίνος Γιάνναρος, διευκρίνισε ποιες κλήσεις μπορούν πλέον να διαγράφονται και υπό ποιες προϋποθέσεις
Στο προσκήνιο βρίσκεται το τελευταίο διάστημα το ζήτημα των δημοτικών κλήσεων, καθώς ολοένα και περισσότεροι πολίτες ζητούν τη διαγραφή τους, εξαιτίας των υπέρογκων ποσών που καλούνται να καταβάλουν. Πρόκειται κυρίως για παραβάσεις που έχουν βεβαιωθεί από τη Δημοτική Αστυνομία ή την Τροχαία και έχουν μεταφερθεί στην οικονομική υπηρεσία των δήμων.
Μιλώντας το πρωί της Δευτέρας 6 Οκτωβρίου στο κανάλι OPEN, ο Αντιδήμαρχος Οικονομικού Προγραμματισμού του Δήμου Αθηναίων, Κωνσταντίνος Γιάνναρος, διευκρίνισε ποιες κλήσεις μπορούν πλέον να διαγράφονται και υπό ποιες προϋποθέσεις.
Όπως εξήγησε, η βασική κατηγορία αφορά τις κλήσεις που έχουν βεβαιωθεί από την οικονομική υπηρεσία πέραν της τριετίας. «Για παράδειγμα, αν μια παράβαση έγινε το 2016 αλλά βεβαιώθηκε στο ταμείο του δήμου το 2020, τότε η απαίτηση είσπραξής της έχει παραγραφεί και η κλήση διαγράφεται», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ο κ. Γιάνναρος διευκρίνισε επίσης ότι οι δήμοι είναι υποχρεωμένοι να ακολουθούν συγκεκριμένα βήματα για τη βεβαίωση των προστίμων και ότι η καθυστέρηση ή η καθ’ υπέρβαση των προθεσμιών διαδικασία βεβαίωσης οδηγεί σε παραγραφή της οφειλής υπέρ του πολίτη.
Όπως ανέφερε, η διαδικασία είναι χρονοβόρα και παίρνει μεγάλο χρονικό διάστημα από τον δήμο να ταυτοποιήσει τα στοιχεία του εκάστοτε παραβάτη (την πινακίδα και το ΑΦΜ του υπόχρεου) και να βγάλει στη συνέχεια μία κλήση προς είσπραξη. Οι μεγαλύτερες καθυστερήσεις παρατηρούνται σε δήμους που δεν έχουν δημοτική αστυνομία, καθώς οι κλήσεις γράφονται από την Τροχαία και αποστέλλονται στην οικονομική υπηρεσία κάθε ενάμισι χρόνο.
Όπως σημείωσε, το τελευταίο διάστημα γίνεται μια προσπάθεια να προχωρήσει η διαδικασία και να μειωθεί ο χρόνος ταυτοποίηση, υπογραμμίζοντας πως η διαδικασία αυτή τη στιγμή είναι 8 μήνες πίσω και υπάρχει ο στόχος ο χρόνος ταυτοποίησης να μειωθεί στους τρεις περίπου μήνες.
Όταν ο δήμος παραλαμβάνει μία κλήση το μοναδικό στοιχείο που έχει είναι μία πινακίδα. Αναγκαστικά θα πρέπει να απευθυνθεί στο υπουργείο μεταφορών από όπου αντλεί στοιχεία για την ταυτότητα του υπόχρεου. Η διαδικασία αυτή είναι δύσκολη και χρονοβόρα για τις κλήσεις πριν από το 2018 καθώς μέχρι τότε δεν υπήρχε το gov.hub. Από το 2018 και μετά που δημιουργήθηκε η πλατφόρμα η διαδικασία κυλάει πιο ομαλά, καθώς η ταυτοποίηση γίνεται πιο γρήγορα.
Για να δει ένας δημότης αν έχει κάποια υποχρέωση στον Δήμο θα πρέπει να μπει στην ιστοσελίδα του Δήμου Αθηναίων, να πάει στην καρτέλα των ηλεκτρονικών υπηρεσιών και να καταχωρήσει τα στοιχεία του taxisnet, προκειμένου να λάβει μία καρτέλα οφειλών από τον δήμο για να δει αν έχει κάποια οφειλή ή όχι.
Αναφορικά με τα υπέρογκα πρόστιμα από παλιές κλήσεις ύψος 8 και 10 χιλιάδων ευρώ, ο κ. Γιάνναρος ανέφερε ότι οι Δήμοι δεν έχουν δικαίωμα είσπραξης αν δεν έχουν λάβει οι παραβάτες κάποια ατομική μορφή ειδοποίησης ή αν δεν υπάρχει κάποια κατάσταση οφειλών στον Δήμο από τον παραβάτη.
Όσον αφορά τη δεύτερη περίπτωση, ο κ. Γιάνναρος επισήμανε ότι θα διαγράφονται οι κλήσεις πριν το 2018, για τις οποίες δεν έχει γίνει αποδεδειγμένα κάποια ενέργεια είσπραξης από τον Δήμο όπως η ατομική ειδοποίηση, η δέσμευση ΑΦΜ ή αναγκαστικά μέτρα είσπραξης. Σε αυτήν την περίπτωση ο Δήμος δεν έχει κάποια αξίωση και είναι υποχρεωμένος να τις διαγράψει.