Ο Βασίλης Αξιώτης απαντά στο e-ota για τον Μεγάλο Περίπατο: Ας μην βλέπουμε τον πλάτανο και χάνουμε το δάσος

Με εκτενείς εργασίες που θα ξεκινήσουν στο τέλος του 2021 και προϋπολογισμό ύψους τριών εκατ. ευρώ, ο πολυσυζητημένος Μεγάλος Περίπατος επιστρέφει με επίκεντρο την ριζική μεταμόρφωση της Πανεπιστημίου. Φαρδιά πεζοδρόμια, πάγκοι υπό φυσική σκίαση, κρήνες, πλατάνια και ενιαία πλακόστρωση με κυρίαρχο το μάρμαρο περιλαμβάνονται στο σχεδιασμό του Δήμου που έχει προκαλέσει αντιδράσεις.

Ο αντιδήμαρχος Αστικών & Κτιριακών Υποδομών και Σχεδίου Πόλεως, Βασίλης Αξιώτης μιλά στο e-ota για τον σχεδιασμό που χωρίζευαι σε τρεις άξονες και απαντά στις αντιδράσεις που προκλήθηκαν: «Ας μην βλέπουμε τον πλάτανο και χάνουμε το «δάσος». Όταν πριν από λίγες ημέρες δόθηκαν στη δημοσιότητα τα σχέδια της νέας Πανεπιστημίου και ξεκίνησε η δημόσια συζήτηση, τα σχόλια εστιάστηκαν στα νέα πλατάνια, που θα φυτευτούν κατά μήκος της», σχολιάζει ο αντιδήμαρχος και προσθέτει: «Το έργο, όμως, της ανάπλασης αφορά το σύνολο της Πανεπιστημίου κι όχι μόνο το κομμάτι της δενδροφύτευσης. Θα στηριχτεί, μάλιστα, σε τρεις άξονες, άρρηκτα συνδεδεμένους μεταξύ τους. Πρώτος άξονας το «πράσινο», με τη φύτευση 83 νέων μεγάλων πλατάνων, που θα συνεισφέρουν στη σκίαση και το μικροκλίμα της οδού. Μετά την ολοκλήρωση του έργου, η Πανεπιστημίου θα διαθέτει 167 υγιή δέντρα, με ταυτόχρονη δημιουργία χώρων φύτευσης συνολικής επιφάνειας 2.260 τμ, που εκτός από τα δέντρα θα φιλοξενούν θάμνους και εποχικά φυτά».

Δεύτερος άξονας είναι η ενίσχυση της βιώσιμης αστικής κινητικότητας.

Ο κ. Αξιώτης αναφέρει σχετικά: «Με την διαπλάτυνση των πεζοδρομίων θα έχουμε πλέον δύο λωρίδες κίνησης τόσο για τους πεζούς όσο και για στοιχεία μικροκινητικότητας, όπως πχ τα ποδήλατα και τα πατίνια. Παράλληλα, δημιουργούνται 16 φιλικές διαβάσεις πεζών, κατά μήκος της Πανεπιστημίου στις συμβολές με τις κάθετες οδούς, που θα προσφέρουν πρόσθετη οδική ασφάλεια».

Για τον τρίτο άξονα του έργου ο Βασίλης Αξιώτης τονίζει: «Τρίτος -κι ίσως σημαντικότερος άξονας- είναι η «καθολική προσβασιμότητα». Η Πανεπιστημίου αποτελεί έναν δρόμο, που δυστυχώς δεν διαθέτει τόσα χρόνια σχεδιασμό για να διασφαλίζεται η καθολική προσβασιμότητα. Τί σημαίνει καθολική προσβασιμότητα; Να υπάρχουν παντού και στα δύο πεζοδρόμια ζώνες όδευσης για τους ανθρώπους με μειωμένη ορατότητα και υποβαθμισμένες διαβάσεις για τους ανθρώπους με μειωμένη κινητικότητα».

«Σε ένα έργο τέτοιας έκτασης, λοιπόν, που πραγματικά πιστεύω ότι θα αλλάξει προς το καλύτερο την καθημερινότητα των κατοίκων της Αθήνας, ας μην βλέπουμε τον πλάτανο και χάνουμε το “δάσος”», καταλήγει ο αντιδήμαρχος του Δήμου Αθηναίων.