Τρ. Μαρ 19th, 2024

Έτσι θα ανοίξουν τα καταστήματα – Τι είναι η μέθοδος click away: Σε τρία βήματα οι αγορές μετά την άρση του lockdown

Με τη μέθοδο click away θα λειτουργήσουν τα καταστήματα λιανεμπορίου μόλις ξεκινήσει η χαλάρωση του lockdown, η οποία θα γίνει κλιμακωτά και με διευρυμένη χρήση μάσκας όπως ανέφερε ο Άδωνις Γεωργιάδης.

Κλιμακωτά θα γίνει το άνοιγμα των καταστημάτων, ξεκινώντας από τις μικρότερες επιχειρήσεις και τηρώντας με απόλυτη συνέπεια μέτρα όπως η καθολική χρήση μάσκας, η υπηρεσία click away και ο περιορισμένος αριθμός πελατών ανά κατάστημα βάσει των τετραγωνικών του. Με δεδομένο ότι απομακρύνεται να έχουμε άρση των περιοριστικών μέτρων στην Ελλάδα μετά το τέλος του Νοεμβρίου, οι πολίτες της χώρας ανησυχούν για την κατάσταση που δημιουργείται. Ειδικά κάποιες ομάδες εργαζομένων και επιχειρηματιών βλέπουν ότι τα πράγματα θα είναι εξαιρετικά δύσκολα για εκείνους. Σε όλα αυτά αναφέρθηκε μέσω τηλεοπτικής του παρέμβασης ο Άδωνις Γεωργιάδης.

«Κλιμακωτά θα γίνει το άνοιγμα των καταστημάτων, από τα μικρότερα προς τα μεγαλύτερα, όταν ο πρωθυπουργός ανακοινώσει τη σταδιακή άρση του lockdown», σημείωσε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων. Επίσης, υπογράμμισε πως θα υπάρχουν αυστηροί κανόνες, όπως η χρήση μάσκας παντού. «Το μείζον είναι να μην υπάρχει σύγχυση, να ξέρει ο κόσμος και ο κάθε επιχειρηματίας πότε θα ανοίξει το κατάστημά του, με ποιες συνθήκες και σε ποια ημερομηνία», επισήμανε.

Ανέφερε μάλιστα ότι «μέχρι στιγμής δεν υπάρχουν μαζικά λουκέτα στην Ελλάδα, καθώς η κυβέρνηση έχει λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα για την στήριξη επιχειρήσεων και εργαζομένων».

 

Εξήγησε πως «την προηγούμενη φορά, χαλαρώσαμε γρήγορα γιατί υπήρχε η αίσθηση ότι με τις υψηλές θερμοκρασίες ο ιός θα εξασθενούσε». Αντίθετα, φαίνεται πως ο ιός είναι πολύ πιο ισχυρός και ειδικά τώρα, με τις θερμοκρασίες να είναι αισθητά χαμηλότερες. «Για οποιονδήποτε λόγο βγαίνουμε έξω, θα φοράμε τη μάσκα και έχουμε το αντισηπτικό στην τσέπη», συμπλήρωσε.

Για την εστίαση, ο κ. Γεωργιάδης είπε πως θα συζητήσουμε σε επόμενη φάση και ότι «το μείζον στην παρούσα φάση είναι ο έλεγχος της πανδημίας». Στη συνέχεια συμπλήρωσε πως, «η Επιτροπή των Λοιμωξιολόγων θα μας πει πότε θα ανοίξει η εστίαση», επισημαίνοντας πως οι γιατροί ισχυρίζονται ότι στην ιχνηλάτηση που έχουν κάνει, διαπίστωσαν ότι έπαιξε κομβικό ρόλο στη διάδοση του κοροναϊού.

Ξεκαθάρισε με απόλυτο τρόπο ότι «τα σούπερ μάρκετ δεν αποτελούν εστίες υπερμετάδοσης του ιού». Και πρόσθεσε: «Αυτή η φήμη είναι απολύτως ψευδή. Τόσο ο ΕΟΔΥ, με τον οποίο επικοινώνησα προσωπικά, όσο και οι ελεγκτικές υπηρεσίες του υπουργείου Ανάπτυξης, δεν υπάρχει το παραμικρό στοιχείο που να οδηγεί σε ένα τέτοιο συμπέρασμα».

Έτσι λειτουργέι η υπηρεσία click away

H παράταση του lockdown πλέον θεωρείται δεδομένη, αλλά στο υπουργείο Ανάπτυξης και η ΓΓ Εμπορίου προετοιμάζονται για την επαναλειτουργία του λιανεμπορίου την εορταστική περίοδο. Για το ζήτημα μίλησε στην εκπομπή «Κοινωνία Ώρα MEGA» ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, Παναγιώτης Σταμπουλίδης.

Ο κ. Σταμπουλίδης εξήγησε ότι η μέθοδος του «click away» είναι μια πρακτική που εφαρμόζεται διεθνώς, κυρίως στη βόρεια και την κεντρική Ευρώπη, προκειμένου να αντιμετωπιστεί το θέμα της εξυπηρέτησης των καταναλωτών. Το «click away» προβλέπει τα εξής, σύμφωνα με τον Παναγιώτη Σταμπουλίδη:

Γίνεται ηλεκτρονική παραγγελία του προϊόντος.
Ο καταναλωτής προπληρώνει το προϊόν.
Mε το αποδεικτικό παραγγελίας – πληρωμής παραλαμβάνει το προϊόν από ειδικά διαμορφωμένο, εξωτερικό χώρο του καταστήματος.

Ο ΓΓ Εμπορίου επισήμανε ότι με τον τρόπο αυτό αποφορτίζονται οι μεταφορές ενώ αποφεύγεται ο συνωστισμός, καθώς «δεν θα γίνεται έρευνα αγοράς εντός του καταστήματος, αλλά από το ηλεκτρονικό κατάστημα».

Σύμφωνα με τον κ. Σταμπουλίδη, το click away ετέθη στο τραπέζι σαν εναλλακτική όταν τα εμπορικά καταστήματα ανοίξουν.

«Θέλουμε να υπάρξει μετάβαση σε μια ομαλότητα με ίσους όρους για όλη την αγορά» είπε χαρακτηριστικά, ενώ πρόσθεσε πως για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις δεν αναπτύχθηκαν αντίστοιχα εργαλεία ηλεκτρονικού εμπορίου.

Μίλησε επίσης για την Black Friday, για την οποία είπε πως υπάρχει μια κινητικότητα τις τελευταίες μέρες και συνέστησε στους καταναλωτές να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί με τους προμηθευτές.

Τέλος, είπε πως ετοιμάζεται ένα barcode διαφάνειας για τις ηλεκτρονικές συναλλαγές, που όσοι προμηθευτές το έχουν αποκτούν πιστοποίηση υγειούς επιχείρησης.