Στο πλευρό των εργαζομένων των ΕΛΤΑ στα υποκαταστήματα που αποφασίστηκε να κλείσουν στέκεται η Περιφέρειας Θεσσαλίας, που έχει ήδη εκφράσει την έντονη αντίδρασή της στην απόφαση για «λουκέτο».

Στο πλαίσιο των ενεργειών για την ανάκληση της απόφαση της διοίκησης του οργανισμού, τα μέλη του προεδρείου του Σωματείου των εργαζομένων στα ΕΛΤΑ της Θεσσαλίας συναντήθηκαν στον Βόλο με τον Αντιπεριφερειάρχη Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Εξυπηρέτησης Πολιτών της Περιφέρειας Θεσσαλίας, Γιάννη Αναστασίου.

Ο αντιπεριφερειάρχης εξέφρασε την ομόθυμη στήριξη της Περιφερειακής Αρχής και του Περιφερειάρχη Δημήτρη Κουρέτα στον αγώνα των εργαζομένων για να μην κλείσουν τα εννέα Υποκαταστήματα των ΕΛΤΑ στη Θεσσαλία, στο πλαίσιο της αναδιοργάνωσης του Οργανισμού.

Πρόκειται για τα υποκαταστήματα σε Πύλη, Συκούριο, Αγιά, Τύρναβο, Σοφάδες, Αγναντερό, Βελεστίνο, Αργαλαστή και Ζαγορά, που λειτουργούν με το ελάχιστο προσωπικό ενός ή δύο εργαζομένων και των Σοφάδων.

Οι εκπρόσωποι των εργαζομένων περιέγραψαν την απαξίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών και του έργου των ΕΛΤΑ προς τους πολίτες τα τελευταία χρόνια, προς όφελος του ανταγωνισμού στις ταχυμεταφορές των ιδιωτικών εταιρειών, όπως συνέβη χαρακτηριστικά πρόσφατα με τη διανομή φαρμάκων από τον ΕΟΠΥΥ, που ξεκίνησε από τα ΕΛΤΑ και σταμάτησε αιφνιδιαστικά.

Τόνισαν επίσης, πως τα κόστη των Υποκαταστημάτων που κλείνουν στη Θεσσαλία είναι οριακά προς τα κάτω, καθώς πέραν του μικρού αριθμού των 25 εργαζομένων που απασχολούνται σε αυτά, το εργασιακό κόστος είναι μικρό, ενώ οι εργαζόμενοι στις επιχειρησιακές τους συμβάσεις με τα ΕΛΤΑ έχουν δεχθεί ήδη δύο μειώσεις στις αποδοχές τους από τη μνημονιακή περίοδο και έπειτα.

Κοινός διαπίστωση υπήρξε πως η κοινωνική διάσταση της παρουσίας των Υποκαταστημάτων των ΕΛΤΑ στη Θεσσαλία ήταν και είναι ουσιαστική, ιδιαίτερα για τους συμπολίτες μας μεγαλύτερης ηλικίας, ενώ η απουσία διαλόγου με την αυτοδιοίκηση και τις τοπικές κοινωνίες στο πλαίσιο του εξορθολογισμού του Οργανισμού οδήγησε σε λογικές συρρίκνωσης του αριθμού των Υποκαταστημάτων.

Στο πλαίσιο αυτό ενώ θα έπρεπε να αναζητηθεί ο τρόπος ενίσχυσης του έργου και του ρόλου του ΕΛΤΑ ως προς τις ανάγκες των τοπικών κοινωνιών και της καλύτερης εξυπηρέτησης πολιτών και επιχειρήσεων.