Συνεργασία Περιφέρειας Κρήτης και ΕΚΠΑ για τους κινδύνους στα σχολεία
Με τη συμμετοχή σαράντα σχολικών μονάδων από όλο το νησί και στόχο την εκπαίδευση εκπαιδευτικών στη διαχείριση φυσικών, τεχνολογικών και ανθρωπογενών κινδύνων και κρίσεων στο σχολικό περιβάλλον, ολοκληρώθηκε το «Πιλοτικό Πρόγραμμα Επιμόρφωσης στη Διαχείριση Κινδύνων και Κρίσεων στο Σχολικό Περιβάλλον στην Περιφέρεια Κρήτης».
Το πρόγραμμα που υλοποιείται με τη συνεργασία του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, αποτελεί μια πρωτοποριακή δράση της Περιφέρειας Κρήτης για την εξέταση των φαινομένων και των επιπτώσεών τους, αλλάκαι το θεσμικό πλαίσιο και την ψυχοκοινωνική διαχείρισή τους.
Στο πλαίσιο της προγράμματος, με την συμμετοχή και του επιστημονικού υπεύθυνου του προγράμματος ομότιμου καθηγητή Ευθύμη Λέκκα, έγιναν αυτοψίες για την αξιολόγηση της μη δομικής τρωτότητας κάθε σχολικής μονάδας, καταρτίστηκαν σχέδια διαχείρισης εκτάκτων αναγκών στα σχολικά συγκροτήματα και διεξήχθησαν πρότυπες ασκήσεις διαχείρισης κινδύνων.
Η συνεργασία Περιφέρειας Κρήτης και ΕΚΠΑ συνέβαλε καθοριστικά στην γενικότερη επαναδιαμόρφωση της σχέσης εκπαιδευτικών και μαθητών /τριών με το φυσικό περιβάλλον, και τις εξελισσόμενες ενδογενείς και εξωγενείς γεωδυναμικές διεργασίες του τόπου.
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος θα συνταχθεί πρόταση από το ΕΚΠΑ προς την Περιφέρεια Κρήτης η οποία θα περιλαμβάνει τα συμπεράσματα του έργου, τις δυσκολίες και λεπτομέρειες που πρέπει να εξεταστούν για μελλοντική καθολική εφαρμογή της δράσης σε όλα τα σχολεία της Κρήτης.
Ο επιστημονικός υπεύθυνος του Προγράμματος, ομότιμος καθηγητής Διαχείρισης Φυσικών Καταστροφών, πρόεδρος του ΟΑΣΠ και Ευθύμης Λέκκας, ανέφερε, ότι, «σε χώρες όπως η Ελλάδα, με την έντονη σεισμοτεκτονική δραστηριότητα και το έντονο ανάγλυφο, χώρες που αποτελούν ταυτόχρονα το επίκεντρο Κλιματικής Κρίσης, είναι εξαιρετικά σημαντική η ενημέρωση και εκπαίδευση των πολιτών. Πόσο μάλλον όταν οι πολίτες αυτοί είναι οι εκπαιδευτικοί λειτουργοί που πιθανώς θα κληθούν κάποια στιγμή να αντεπεξέλθουν σε μία κρίση εντός του σχολικού περιβάλλοντος, προστατεύοντας τους μαθητές από τον εκάστοτε επικείμενο κίνδυνο. Η ενεργή συμμετοχή και το έντονο ενδιαφέρον από πλευράς των εκπαιδευτικών στο πρόγραμμα απέδειξαν την αναγκαιότητα υλοποίησης τέτοιων δράσεων στο σύνολο των σχολικών μονάδων».