Στην επένδυση 230 εκατομμυρίων ευρώ για την υλοποίηση ενός ολοκληρωμένου σχεδίου αναβάθμισης του κεντρικού οδικού δικτύου δρομολογώντας με πάνω από 60 έργα οδοποιίας μεγάλης κλίμακας σε όλο το Λεκανοπέδιο αναφέρθηκε ο περιφερειάρχης Αττικκής κατά τη τοποθέτησή του στη Σύνοδο Κορυφής Μεταφορών και Υποδομών του Economist.

Όπως είπε ο Νίκος Χαρδαλιάς: «Το οξύ κυκλοφοριακό πρόβλημα που αντιμετωπίζει η Αττική δεν λύνεται με αποσπασματικές κινήσεις. Απαιτεί τόλμη, τεχνογνωσία και συνεργασία, μέσα από μια Μητροπολιτική προσέγγιση που θα ξεπερνά τα στενά όρια κάθε Δήμου.

Στην Περιφέρεια Αττικής είμαστε έτοιμοι να αναλάβουμε, σε κεντρικό επίπεδο, τον σχεδιασμό όλων αυτών των απαραίτητων δράσεων, εφόσον μας ανατεθεί».

Η παρέμβαση του περιφερειάρχη έγινε μέσω μαγνητοσκοπημένου μηνύματος, καθώς ο ίδιος βρίσκεται στη Βαλένθια της Ισπανίας, συμμετέχοντας στο Συνέδριο του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος, με την ιδιότητα του Α’ Αντιπροέδρου της πολιτικής ομάδας του ΕΛΚ στην Επιτροπή των Περιφερειών της Ε.Ε.

Επίσης, ο Νίκος Χαρδαλιάς, στο πλαίσιο των εργασιών της Συνόδου με τίτλο «Προτεραιότητες για τη συνδεσιμότητα στην Ευρώπη» που διεξάγεται σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας, αναφέρθηκε και τη βιώσιμη αστική κινητικότητα που υλοποιεί η περιφερειακή αρχή, φέρνοντας ως χαρακτηριστικό παράδειγμα τρία υψηλής σπουδαιότητας υπερτοπικού χαρακτήρα έργα.

Τα έργα αυτά εντάσσονται στο ολιστικό σχέδιο 280+1 έργων με πλήρως εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, ενώ δρομολογούνται, ή βρίσκονται σε εξέλιξη και 22 έργα οδικής ασφάλειας συνολικού προϋπολογισμού 160 εκ. ευρώ.

Μεταξύ αυτών αναβαθμίζονται οδικοί άξονες υψηλής σημασίας, όπως η Λεωφόρος Κηφισού – από το ΣΕΦ μέχρι τη Νέα Φιλαδέλφεια, η κατασκευή δικτύου πεζογεφυρών σε σημεία υψηλής επικινδυνότητας, ενώ σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει επιτέλους και το μεγάλο έργο του τριπλού κόμβου Σκαραμαγκά, ένα έργο πνοής για τη Δυτική Αττική.

Πέραν των έργων υποδομής η περιφερειακ΄κη Αρχή έχει αναλάβει και τις παρεμβάσεις για τη βελτίωση της προσβασιμότητας και για τις «πράσινες» μεταφορές σε όλο το Λεκανοπέδιο.

Στο πλαίσιοα αυτό, σύμφωνα με τον περιφερειάρχη:

«Προωθούμε την ηλεκτροκίνηση και αναπτύσσουμε ένα ενιαίο δίκτυο ποδηλατοδρόμων, που εκτείνεται κατά μήκος όλης της Αθηναϊκής Ριβιέρας και θα καταλήγει στην Κηφισιά. Αξιοποιούμε τις νέες τεχνολογίες, με «έξυπνες» διαβάσεις, φανάρια νέας γενιάς και ένα δίκτυο 388 υπερσύγχρονων καμερών στο οδικό δίκτυο της αρμοδιότητάς μας.

Μετά από δεκαετίες, εγκαθιστούμε νέα στηθαία ασφαλείας, φωτιστικά σώματα LED και σύγχρονα μέσα επιτήρησης, ενώ κάνουμε νέες διαγραμμίσεις σε όλες τις κεντρικές λεωφόρους».

Κλείνοντας, υπογράμμισε: «Στόχος μας η ενίσχυση της οδικής ασφάλειας, η μείωση των καθυστερήσεων για τους συμπολίτες μας και η προώθηση μιας νέας οδηγικής κουλτούρας για όλους. Η Μητροπολιτική Αττική αλλάζει εικόνα, από την παραλιακή ζώνη μέχρι τα βόρεια προάστια. Κάθε μας έργο είναι ένα βήμα για μία Αττική πιο βιώσιμη, πιο ανθρώπινη και πιο ανθεκτική. Προχωράμε με σχέδιο. Δεν περιμένουμε το μέλλον, το χτίζουμε με πράξεις».