Τρ. Μαρ 19th, 2024

Τουρισμός: 11 δράσεις του δήμου Ρόδου για την προσέλκυση «ψηφιακών νομάδων»

Ενέργειες για την προσέλκυση των «ψηφιακών νομάδων» (digital nomads), που είναι η νέα παγκόσμια τάση στον τουρισμό που πήρε ώθηση μετά και την εκδήλωση της πανδημίας, έχει ήδη ξεκινήσει ο δήμος της Ρόδου, που συνεργάζεται με το Παρατηρητήρια ψηφιακών νομάδων που έχει ιδρυθεί στην περιοχή μας.

Ο αντιδήμαρχος Τουρισμού Κώστας Ταρασλιάς, μαζί με μέλη του Παρατηρητηρίου, παρουσίασε τι ακριβώς είναι η νέα αυτή τάση των ψηφιακών νομάδων, πως θα μπορούσε να ωφεληθεί η Ρόδος η οποία έχει όλες τις δυνατότητες για να πρωταγωνιστήσει αλλά σε τι ενέργειες θα προβούν άμεσα για να δημιουργηθεί το κατάλληλο υπόβαθρο.

Σύμφωνα με τον κ. Ταρασλιά, είναι πάρα πολύ σημαντικό θέμα η προσέλκυσή τους για τους εξής λόγους: Πρώτα απ’ όλα, η συγκεκριμένη κατηγορία εργαζομένων δεν παίρνει δουλειές από εμάς.

Αντιθέτως, έρχεται σε μία περιοχή, νοικιάζει σπίτι, αγοράζει συσκευές, καταναλώνει και ταυτόχρονα βρίσκονται κατά μέσο όρο σε μία περιοχή τουλάχιστον δωδεκάμηνο.

Και δήλωσε: «Είναι μία στόχευση, λοιπόν, την οποία εμείς έχουμε, θεωρώντας ότι η Ρόδος είναι ένας ιδανικός τόπος για να εργαστούν κάποιοι.

Παρέχει όλα τα απαραίτητα τα οποία χρειάζεται για να έχει κάποιος μία εξαιρετική ζωή αφού στη Ρόδο υπάρχουν φυσικές ομορφιές, εξαιρετικός καιρός και κυρίως υπάρχουν όλα τα καταναλωτικά αγαθά, συν διεθνές αεροδρόμιο που τους επιτρέπει την άμεση μετακίνηση τους στην περιοχή».

Ο αντιδήμαρχος κ. Ταρασλιάς αντιλαμβανόμενος εγκαίρως αυτή τη διεθνή τάση για τηλεργασία και μαζί με τα στελέχη της Διεύθυνσης Τουρισμού εξελίσσει και εμπλουτίζει με νέες δράσεις και ενέργειες το, προσφάτως ψηφισθέν από το Δημοτικό Συμβούλιο Ρόδου, Επιχειρησιακό Σχέδιο Τουρισμού, που έχει την απόλυτη στήριξη των φορέων του τόπου.

«Δεν θα μπορούσε να γίνει διαφορετικά αφού η Ρόδος είναι διαχρονικά ένας ιδανικός τουριστικός προορισμός σε παγκόσμιο επίπεδο και μπορεί παράλληλα να αποτελέσει έναν εξαιρετικό τόπο για digital nomads, για στελέχη και εργαζομένους (προγραμματιστές, γραφίστες, δημοσιογράφους, συγγραφείς), που ενώ η έδρα της εταιρείας τους και γενικότερα ο φυσικός χώρος εργασίας τους είναι σε άλλη χώρα, η τεχνολογία τους προσφέρει τη δυνατότητα να εργάζονται μακριά από τη βάση τους. Το νησί διαθέτει όλα τα σύγχρονα μέσα για να καλύψει τις ανάγκες εργασίας τους, ενώ παράλληλα μπορούν να συνδυάσουν και τις διακοπές τους.

Η Ρόδος έχει όλα τα απαραίτητα για μία εξαιρετική ζωή, από την φυσική ομορφιά, τις υποδομές μέχρι τους φιλόξενους ανθρώπους της. Και μην ξεχνάμε πως τα οφέλη για την τοπική οικονομία και κοινωνία είναι σημαντικά.

Φανταστείτε τον χειμώνα να έχουμε στη Ρόδο σε μόνιμη βάση κόσμο, εργαζομένους που θα μένουν σχεδόν όλο το χρόνο στο νησί και οι οποίοι θα λειτουργήσουν και πολλαπλασιαστικά όσον αφορά την τουριστική περίοδο, αλλά και θα συνεισφέρουν οικονομικά με την κατανάλωση πολλών αγαθών. Το όλο εγχείρημα είναι εξόχως σημαντικό.

Εκεί στοχεύουμε λοιπόν ως δήμος Ρόδου και ως Διεύθυνση Τουρισμού. Σχεδιάζουμε συνολικά σε συνεργασία με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς – το μέλλον του τουρισμού στο νησί, αξιοποιώντας τις υπάρχουσες δυνατότητες και ικανοποιώντας συγχρόνως τις νέες ανάγκες» υπογράμμισε ο αντιδήμαρχος Κώστας Ταρασλιάς.

Οι ενέργειες στις οποίες στοχεύει ο Δήμος Ρόδου για να προσελκύσει τους ψηφιακούς νομάδες είναι :

* Η κατάρτιση ενός ολοκληρωμένου σχεδίου προσέλκυσης για τους ψηφιακούς νομάδες.

* Προώθηση και προβολή της Ρόδου ως ιδανικός προορισμός για ψηφιακούς νομάδες.

* Βελτίωση υποδομών ευρυζωνικότητας ειδικά σε σχέση με τις γρήγορες ταχύτητες internet, κατόπιν στρατηγικής επικοινωνίας με τους μεγάλους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους.

* Παροχή πρακτικών διευκολύνσεων και ανέσεων στους ψηφιακούς νομάδες για την εγκατάσταση και παραμονή τους στο νησί.

* Υιοθέτηση δράσεων και πολιτικών για τη δημιουργία «κοινότητας επιχειρηματικής διασύνδεσης νομάδων» στο νησί της Ρόδου.

* Συνεργασία και ανταλλαγή τεχνογνωσίας υποδομών και βέλτιστων πρακτικών με άλλες πόλεις του εξωτερικού οι οποίες προσανατολίζονται στους ψηφιακούς νομάδες.

* Συνεργασία με φορείς που απευθύνονται σε start up εταιρείες και σχετίζονται με το κοινό των ψηφιακών νομάδων.

* Επικοινωνία και συνεργασία με μεγάλες εταιρίες τεχνολογίας του εξωτερικού των οποίων οι εργαζόμενοι είναι κατά κύριο λόγο ψηφιακοί νομάδες.

* Διαρκής δικτύωση και διασύνδεση με τη διεθνή κοινότητα των ψηφιακών νομάδων.

* Ενημέρωση των πολιτών και των τοπικών επιχειρήσεων με σκοπό την ανάδειξη και εκμετάλλευση επιχειρηματικών προοπτικών για το συγκεκριμένο είδος επισκέπτη.

* Διαμόρφωση ενός οργανωμένου επιχειρηματικού οικοσυστήματος που σχετίζεται με το κίνημα των ψηφιακών νομάδων.