Πα. Απρ 19th, 2024

Πυρά Καρύδη κατά Μπελαβίλα για το λιμάνι του Πειραιά

Πυρά κατά του υποψήφιου δημάρχου Πειραιά, που στηρίζεται από τον ΣΥΡΙΖΑ, Νίκου Μπελαβίλα εξαπέλυσε ο πρώην βουλευτής και υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος με το συνδυασμό «Πειραιάς Νικητής» του Γιάννη Μώραλη, με αφορμή την ιδιωτικοπίηση του λιμανιού και την υπογειοποίηση των γραμμών του ΗΣΑΠ.

Ολόκληρη η δήλωση του Δημήτρη Καρύδη:

«1. Διετέλεσα βουλευτής από τον Οκτώβριο του 2009 έως τον Μάιο του 2012 και ως εκ τούτου δεν ψήφισα ποτέ ιδιωτικοποίηση του λιμανιού!

Το λιμάνι του Πειραιά, βρισκόταν υπό δημόσιο έλεγχο σε ποσοστό 75% και μετά από διεθνή διαγωνισμό παραχωρήθηκαν στην Cosco -προς χρήση και εκμετάλλευση-, οι προβλήτες 2, και η 3 η οποία κατασκευάστηκε εξαρχής.

Είναι γνωστό, ότι την περίοδο της συγκυβέρνησης ΝΔ – ΠΑΣΟΚ – ΔΗΜΑΡ, μέσω του ΤΑΙΠΕΔ, γίνονταν διαπραγματεύσεις για το ιδιοκτησιακό καθεστώς του Λιμανιού.
θυμίζω ωστόσο στον κ. Μπελαβίλα, κάτι που αποφεύγει και προφανώς δεν θέλει να θυμάται: Ο κ. Τσίπρας, μιλώντας λίγο πριν τις δημοτικές εκλογές του 2014, στην κεντρική προεκλογική συγκέντρωση του υποψηφίου Δημάρχου κ. Δρίτσα , δήλωνε σε όλους τους τόνους, μαζί με την κυρία Δούρου και τον κ. Δρίτσα, ότι το λιμάνι του Πειραιά, όχι μόνο δεν πρόκειται να ιδιωτικοποιηθεί, αλλά, αντίθετα θα γίνει 100% κρατικό!

Μετά την ανάληψη βέβαια της διακυβέρνησης από τον ΣΥΡΙΖΑ το 2015, όλα αυτά ξεχάστηκαν και το 2016 το λιμάνι του Πειραιά ιδιωτικοποιήθηκε, με την πώληση του 67% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΠ, στην Cosco.

Όσον αφορά την σύμβαση παραχώρησης που κυρώθηκε με νόμο από την Ελληνική βουλή, επίσης θυμίζω στον κ. Μπελαβίλα, ότι μετατράπηκε από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ… σε μνημονιακή υποχρέωση, για να μην μπορεί να αλλάξει με τίποτα. Σε αυτόν τον νόμο περιλαμβάνονταν -ως υποχρεωτική διάταξη μάλιστα-, η επέκταση του λιμανιού στην Πειραϊκή και απουσίαζε η δημιουργία του μουσείου Ενάλιων Αρχαιοτήτων.
Έτσι, για να λέμε μερικά πράγματα με το όνομα τους…

Τα ανταποδοτικά οφέλη στους παραλιμένιους Δήμους κερδήθηκαν με τον αγώνα και την ενότητα των Δημάρχων. Η συγκεκριμένη αναφορά του Νίκου Μπελαβιλα σαφώς υποτιμά την Τοπική Αυτοδιοίκηση, την οποία επιθυμεί να υπηρετήσει.

Τέλος, όσον αφορά την υπογειοποίηση των γραμμών του Ηλεκτρικού από τον Πειραιά στο Νέο Φάληρο, πριν από 3 χρόνια ο κ. Σπίρτζης κατά τα εγκαίνια της Ραλλείου, δεσμεύθηκε ότι θα γίνει πράξη. Δυστυχώς όμως σε πρόσφατη απάντηση που έδωσε σε ερώτηση του Γιάννη Μανιάτη στην Βουλή, παραπέμπει την επίλυση του θέματος στην επόμενη 10ετια!
Το πρόβλημα λοιπόν δεν βρίσκεται στις διεκδικήσεις του Γιάννη Μωραλη, που είναι δίκαιες και επιβεβλημένες, αλλά στην απραξία και την ανεπάρκεια των κυβερνώντων.

Σίγουρα οι Πειραιώτες έχουν μνήμη και κρίση και σαφέστατα δεν είναι ιθαγενείς -όπως προφανώς πιστεύει ο κ. Μπελαβίλας, λέγοντας όσα λέει- για να τρώνε μονίμως σανό και να καταπίνουν ψέματα.

Το μέγα θέμα βέβαια, είναι αν Νίκος Μπελαβίλας έχει κατανοήσει την αναγκαιότητα να συμμετάσχει σε συνέργειες για ένα καλύτερο Πειραιά, ή αν του αρκεί μόνο ο ρόλος του μόνιμου απολογητή της κυβέρνησης».