ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Στις 4/12 παραδίδονται τα 10 τελευταία χλμ του αυτοκινητόδρομου “Πάτρα – Πύργος”

Την Πέμπτη 4 Δεκεμβρίου, παραδίδονται στην κυκλοφορία τα τελευταία 10 χιλιόμετρα του αυτοκινητοδρόμου «Πάτρα – Πύργος», ολοκληρώνοντας τον νέο οδικό άξονα.

Το έργο αφορά την κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα – Πύργος, συνολικού μήκους 74,8 χιλιομέτρων. Περιλαμβάνει διαπλάτυνση με ανακατασκευή της υφιστάμενης Νέας Εθνικής Οδού στα πρώτα 13 χλμ., καθώς και νέα χάραξη για τα επόμενα 61,5 χλμ. Ο νέος άξονας είναι υψηλών προδιαγραφών, με σχεδιαστική ταχύτητα 120 χλμ. ανά ώρα, διαχωρισμένο οδόστρωμα, ελεγχόμενη πρόσβαση καθ’ όλο το μήκος του και 9 ανισόπεδους κόμβους και ημικόμβους για ομαλή ροή της κυκλοφορίας. Ανά κατεύθυνση προβλέπονται δύο λωρίδες κυκλοφορίας πλάτους 3,50 μ. και λωρίδα έκτακτης ανάγκης, οι οποίες διαχωρίζονται από μεσαίο στηθαίο ασφαλείας από σκυρόδεμα, προσφέροντας υψηλό επίπεδο οδικής ασφάλειας.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας, δήλωσε σχετικά με το θέμα: «Την Πέμπτη 4 Δεκεμβρίου παραδίδουμε στην κυκλοφορία, εντός χρονοδιαγράμματος, όπως είχαμε δεσμευτεί, τα τελευταία 10 χιλιόμετρα του νέου αυτοκινητοδρόμου Πάτρα – Πύργος, ολοκληρώνοντας ένα έργο που για χρόνια αποτελούσε βασικό αίτημα της Δυτικής Ελλάδας. Με την ολοκλήρωση του τμήματος Μιντιλόγλι – Αλισσός, ολόκληρος ο αυτοκινητόδρομος Αθήνα – Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος θα λειτουργεί πλέον ενιαία, προσφέροντας ασφαλείς, γρήγορες και άνετες μετακινήσεις στους χρήστες του. Η σημασία του έργου αφορά πρωτίστως την οδική ασφάλεια, το επίπεδο της οποίας, ενισχύεται καθοριστικά. Ο παλιός οδικός άξονας Πάτρα – Πύργος ήταν από τους πιο επικίνδυνους δρόμους της χώρας, με δεκάδες θανατηφόρα τροχαία. Από τον Δεκέμβριο του 2023 το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εφήρμοσε στοχευμένα μέτρα οδικής ασφάλειας, αυστηρή επιτήρηση και παρεμβάσεις σε κρίσιμα σημεία, με αποτέλεσμα να μηδενιστούν οι μετωπικές συγκρούσεις και να μειωθεί δραστικά ο συνολικός αριθμός των ατυχημάτων. Ο στόχος μας ήταν ξεκάθαρος: να προστατεύσουμε ανθρώπινες ζωές μέχρι την ολοκλήρωση του νέου δρόμου. Και τον πετύχαμε. Τα ίδια μέτρα, άλλωστε, λαμβάνουμε και στον ΒΟΑΚ. Η ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα – Πύργος σηματοδοτεί μια νέα εποχή για τη Δυτική Ελλάδα. Συνεπάγεται ενίσχυση του τουρισμού, ταχύτερη διακίνηση προϊόντων, καλύτερη σύνδεση με το εθνικό δίκτυο και ουσιαστική στήριξη της τοπικής οικονομίας. Παραδίδουμε ολοκληρωμένο στους πολίτες ένα έργο που αναβαθμίζει την καθημερινότητά τους και ανοίγει νέες προοπτικές για την περιοχή, αλλά και συνολικά για τη χώρα μας».

Στο τελευταίο αυτό τμήμα από το τέλος της Περιμετρικής Πατρών στο Μιντιλόγλι μέχρι τα Καμίνια ολοκληρώνονται:

– δύο (2) κόμβοι, στο Μιντιλόγλι και τη ΒΙ.ΠΕ.

– μία Κάτω Διάβαση στα Βραχναίικα

– 2 μεγάλοι τοίχοι αντιστήριξης στα Τσουκαλαίικα

– τα κτήρια διοίκησης και διοδίων στα Καμίνια.

Έως το τέλος του έτους η ολοκλήρωση των συνδετήριων οδών Αμαλιάδας και Κυλλήνης
Προχωρά παράλληλα η κατασκευή στο παράπλευρο οδικό δίκτυο, με ορίζοντα ολοκλήρωσης τις αρχές του 2026. Επίσης οι συνδετήριες οδοί Αμαλιάδας και Κυλλήνης αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους.

Η Ολυμπία Οδός είναι ένα από τα σημαντικότερα εθνικά έργα στρατηγικής σημασίας για την ανάπτυξη της Πελοποννήσου, της Δυτικής Ελλάδας και της Ηπείρου. Συνδέει τρεις Περιφέρειες -Αττικής, Πελοποννήσου και Δυτικής Ελλάδας- και την Πρωτεύουσα της χώρας με τη σημαντικότερη πύλη της Ελλάδας προς την Ευρώπη, το λιμάνι της Πάτρας.

Η Ολυμπία Οδός από τον Μάρτιο του 2022 πέρασε σε μια νέα εποχή, αφού τότε ξεκίνησε η κατασκευή του νέου τμήματος που θα φέρει πιο κοντά την Αθήνα με τον Πύργο και με έναν από τους σημαντικότερους τόπους της Ιστορίας, την Αρχαία Ολυμπία. Η ολοκλήρωσή της Πατρών-Πύργου θα προκαλέσει μια σειρά ευεργετικών επιδράσεων στην οικονομική, κοινωνική και πολιτισμική ανάπτυξη ολόκληρης της Δυτικής Πελοποννήσου.

Ο σύγχρονος αυτοκινητόδρομος θα έρθει να δώσει στην περιοχή την ευκολία της οδικής πρόσβασης και σε ολόκληρη την περιφέρεια τη δυνατότητα να αναδιατάξει το τουριστικό και το αναπτυξιακό περιβάλλον της με βιώσιμες δραστηριότητες οικονομικά, περιβαλλοντικά και κοινωνικά. Εξάλλου η δημιουργία της Ολυμπίας Οδού έχει συμβάλλει καταλυτικά στη μείωση των ατυχημάτων σε ένα δρόμο που επί χρόνια χαρακτηριζόταν «καρμανιόλα».

Συγκεκριμένα η κατασκευή του σύγχρονου αυτοκινητόδρομου με τις απαραίτητες προδιαγραφές ασφαλείας μείωσε κατακόρυφα τον αριθμό των ατυχημάτων συνολικά αλλά κυρίως τα θανατηφόρα ατυχήματα, προσφέροντας ασφαλέστερες συνθήκες μετακίνησης για τους οδηγούς και τους επιβάτες.

Τελευταία άρθρα

Νέο Σύστημα Ελεγχόμενης Στάθμευσης στην Καλαμάτα

Πραγματοποιήθηκε η δημόσια παρουσίαση και η πρώτη συζήτηση για το Σύστημα Ελεγχόμενης Στάθμευσης στην πρωτεύουσα…

11 ώρες ago

Άγ. Δημήτριος: Ανακατασκευή παιδικών χαρών

Σύντομα ολοκληρώνονται οι παρεμβάσεις στις παιδικές χαρές που βρίσκονται στις οδούς Αιτωλικού και Ναπολέοντος Ζέρβα.

12 ώρες ago

Δήμος Παπάγου – Χολαργού: Ξεκινούν εργασίες διευθέτησης ομβρίων στην οδό Βουτσινά – Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο σημείο

Ο Δήμος ζητά την κατανόηση και τη συνεργασία των κατοίκων και των διερχόμενων οδηγών μέχρι…

13 ώρες ago

Παρέλαβε τα αντιπλημμυρικά και αντιδιαβρωτικά έργα στο Φενεό ο Σ. Παπασταύρου

Τα έργα υλοποιήθηκαν από τον Όμιλο της Τράπεζας Πειραιώς, ως ιδιώτη ανάδοχο, υπό τον συντονισμό…

13 ώρες ago

Νέος Κώδικας: Παρέλαβε η ΚΕΔΕ τα έξι τεύχη

Η Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ) παρέλαβε από το Υπουργείο Εσωτερικών τα αρχικά τεύχη του…

13 ώρες ago

Κι άλλος χώρος άθλησης στο Ζηρίνειο – Στα σκαριά νέο κλειστό στην κάτω Κηφισιά

Ακόμη ένα σύγχρονο προπονητήριο στον Δήμο Κηφισιάς- Νέας Ερυθραίας και Εκάλης, κατασκευάζει ο Δήμος στο…

13 ώρες ago