Διεθνή ταξιδιωτικά πρακτορεία στέλνουν μήνυμα: “Ανοίξτε την Ελλάδα και τον χειμώνα”
Τι ζητεί ο CEO του μεγαλύτερου tour operator στην Ευρώπη από ξενοδόχους, τοπικούς φορείς και κυβέρνηση. Οι σχεδιασμοί της TUI για την Ελλάδα.

Σύμφωνα με άρθρο της Βίκης Τρύφωνα για το powergame.gr, ο ελληνικός τουρισμός έχει πετύχει ένα αξιοσημείωτο άλμα, με τον ήλιο, τη θάλασσα και τα νησιά να έχουν καθιερωθεί ως συνώνυμα ενός επιτυχημένου θερινού τουριστικού μοντέλου. Αλλά πίσω από αυτήν την επιτυχία υπάρχει ένα ζωτικό κενό: η χώρα έχει αφήσει ανεκμετάλλευτες σημαντικές ευκαιρίες ανάπτυξης για τον χειμερινό τουρισμό και για εναλλακτικούς προορισμούς, που θα μπορούσαν να διαχέουν τα οφέλη του τουρισμού σε ηπειρωτικές, ορεινές και ημιορεινές περιοχές όλο τον χρόνο.
Με τις παραλίες, τα νησιά και τις τουριστικές υποδομές να προσελκύουν εκατομμύρια ξένους επισκέπτες κάθε χρόνο, η Ελλάδα έχει καταφέρει να εδραιωθεί στις κορυφαίες επιλογές του ευρωπαϊκού τουρισμού. Όμως η επιτυχία αυτή έχει και το κόστος της: εξάρτηση από μικρή περίοδο, εστίαση στο προϊόν «ήλιος & θάλασσα» και μικρή διείσδυση στις εποχές «μη αιχμής». Οι γερμανικοί tour operators, για παράδειγμα, αναφέρουν πως η Ελλάδα απουσιάζει σημαντικά από τους προορισμούς των χειμερινών προγραμμάτων τους.
Τα ορεινά και ημιορεινά μέρη της χώρας, με χιονοδρομικά κέντρα, μονοπάτια, ποδηλατικές διαδρομές και φυσιολατρικά δίκτυα, δεν έχουν ακόμη αποκτήσει το πολυδιάστατο τουριστικό προϊόν που θα τα καταστήσει βιώσιμους προορισμούς 12 μήνες τον χρόνο. Όπως επισημαίνουν φορείς του κλάδου, τα χιονοδρομικά εξαρτώνται από το χιόνι και τις καιρικές συνθήκες στην Ελλάδα, ενώ οι παράλληλες δραστηριότητες (πεζοπορία, mountain-bike, θεματικά πάρκα) δεν έχουν αναπτυχθεί όπως στο εξωτερικό.
Η TUI καλεί για επανεξέταση στρατηγικής στον ελληνικό τουρισμό
Η TUI, μέσω του CEO της, Sebastian Ebel, έχει σταθερά υπογραμμίσει ότι η Ελλάδα διαθέτει «όλα τα χαρακτηριστικά για να πρωταγωνιστήσει και τον χειμώνα». Στην Κρήτη, μεταξύ άλλων, ο κ. Ebel μίλησε στους ξενοδόχους και τόνισε ότι «όταν θέλεις να επεκτείνεις τη σεζόν, πρέπει να δώσεις λόγο στους πελάτες να έρθουν, με αθλητικά γεγονότα, ποδηλασίες, μαραθωνίους, πολιτιστικά γεγονότα και καρναβάλια, έχοντας τα ξενοδοχεία ανοικτά».
Διαβάστε όλο το άρθρο εδώ.