Αλλάζει η μελέτη για το παραλιακό μέτωπο Θεσσαλονίκης

Τροποποιήσεις για την καλύτερη λειτουργία του εμπορευματικού σταθμού στο λιμάνι και τη γενικότερη διαμόρφωση της περιοχής στη δυτική είσοδο της πόλης αποφασίστηκαν στη μελέτη για την ανάπλαση του παραλιακού μετώπου της Θεσσαλονίκης.
Οι αλλαγές της παλιάς μελέτης που βρίσκονται σε εξέλιξη, σύμφωνα με τα όσα είπε ο αρμόδιος αντιπεριφέρειάςρχης Υποδομών της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας στο 8ο συνέδριο Prodexpo North αφορούν στην αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας στη βόρεια Ελλάδα.
Συγκεκριμένα τόνισε: «η πρώτη τροποποίηση αφορά τον εμπορευματικό σταθμό κοντά στο λιμάνι καθώς, όπως είπε, στόχος του σχεδιασμού είναι να αλλάξει εντελώς μορφή η δυτική είσοδος τη πόλης, με ένα μητροπολιτικό πάρκο 70 στρεμμάτων δίπλα στο Μουσείο Ολοκαυτώματος, που θα συνδέει την περιοχή με την Πλατεία Ελευθερίας, σε μια ιστορική διαδρομή. Η δεύτερη τροποποίηση αφορά την περιοχή δίπλα στο αεροδρόμιο Μακεδονία για να είναι εφικτή η μετεγκατάσταση των ναυπηγείων που βρίσκονται στο Δήμο Πυλαίας Χορτιάτη και να αποκατασταθεί η συνέχεια από τη μία πλευρά της πόλης στην άλλη. Η τρίτη τροποποίηση σχετίζεται με τη δημιουργία χιλίων στρεμμάτων κοινόχρηστου δημόσιου χώρου με πολύ πράσινο.
Ο αντιπεριφερειάρχης σημείωσε, μεταξύ άλλων, πως έχει κατατεθεί στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας η στρατηγική μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, έχουν συμπεριληφθεί στις μελέτες οι παρατηρήσεις από τους φορείς σε σχέση με το παραλιακό μέτωπο και αναμένεται από μέρα σε μέρα να βγει η μελέτη σε διαβούλευση, λόγω της τροποποίησης των τριών σημείων. «Πιστεύουμε ότι μέσα στο 2025 μπορούμε να έχουμε το Προεδρικό Διάταγμα για να μπορέσουμε να ξεκινήσουμε το μεγαλεπήβολο σχέδιο» είπε και έκανε λόγο για το μεγαλύτερο αναπτυξιακό έργο που έχει δρομολογηθεί.
Εφόσον υπάρξει το Προεδρικό Διάταγμα θα είναι δυνατή, σύμφωνα με τον αντιπεριφερειάρχη, η έναρξη, από το 2026, του σχεδιασμού και της υλοποίησης κάποιων έργων που είναι ώριμα, όπως η ήπια ανάπλαση έκτασης που βρίσκεται στη δυτική πλευρά της πόλης, στο πάρκο Καλοχωρίου.
Για το flyover, ο κ. Μπίλλιας σημείωσε ότι όταν ολοκληρωθεί θα βοηθήσει κυρίως τη διαμπερή κυκλοφορία της πόλης. Ο ίδιος ανέφερε ότι έχει δημοπρατηθεί η ανάπλαση της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης – Μουδανίων από τον κόμβο Κ12 στη διασταύρωση με την περιφερειακή οδό μέχρι τον ανισόπεδο κόμβο της Θέρμης. «Στόχος μας είναι να γίνει κλειστός αυτοκινητόδρομος, να εξασφαλιστεί η παράπλευρη κυκλοφορία για την εξυπηρέτηση των επιχειρήσεων που βρίσκονται εκατέρωθεν της εθνικής οδού για να είμαστε πιο ασφαλείς και πιο γρήγοροι στις μετακινήσεις μας» είπε και γνωστοποίησε ότι εκπονούνται μελέτες για την αποκατάσταση του πλάτους της επαρχιακής οδού που συνδέει την πόλη της Θεσσαλονίκης με το αεροδρόμιο με ανισόπεδο κόμβο στη διασταύρωση με το αεροδρόμιο. Επιπλέον αναμένεται η περιβαλλοντική έγκριση για τη διαπλάτυνση της οδού Λαγκαδά στο τμήμα που δεν ολοκληρώθηκε το 2004.
Ολοκληρώθηκε το 20% των εργασιών στο flyover
Από την πλευρά του, ο συντονιστής του Γραφείου του Πρωθυπουργού στη Μακεδονία, Γιάννης Παπαγεωργίου, μιλώντας στην ενότητα «στο δρόμο προς την αλλαγή: η τρέχουσα κατάσταση των έργων ορόσημων της Θεσσαλονίκης» του συνεδρίου Prodexpo North, τόνισε ότι ολοκληρώθηκε το 20% των εργασιών του άξονα flyover και την άνοιξη του 2027 αναμένεται να παραδοθεί. Όπως είπε, το έργο τρέχει με πάρα πολύ γρήγορους ρυθμούς, υπάρχουν συχνές συνεδριάσεις του συντονιστικού οργάνου κάθε δύο εβδομάδες ή κάθε μήνα και γίνεται πλήθος παρεμβάσεων, όπως η ενίσχυση της τροχαίας ώστε να απελευθερώνονται οι κεντρικοί άξονες και να απορροφούν μέρος της κίνησης από τον περιφερειακό. Επιπλέον σε συνεργασία του ΙΜΕΤ με τη google δημιουργήθηκε εφαρμογή, μέσω της οποίας οι πολίτες μπορούν να βλέπουν σε πραγματικό κόσμο τι γίνεται με την κίνηση και να επιλέγουν διαδρομές.
Τέλος, ο ειδικός σύμβουλος του δημάρχου Θεσσαλονίκης για θέματα τουρισμού, Αλέξανδρος Μανδρίνος, τόνισε ότι «η Θεσσαλονίκη αλλάζει, εξελίσσεται και ενισχύει το αποτύπωμά της στον κόσμο μετά από πολλά χρόνια εσωστρέφειας και υποανάπτυξης».
«Το μεγάλο ενδιαφέρον που καταγράφεται στον χώρο του real estate συνδέεται άμεσα με την καθιέρωση της Θεσσαλονίκης ως σημαντικού κόμβου logistics και διαμετακομιστικού εμπορίου με την αξιοποίηση των μεγάλων δυνατοτήτων που προσφέρει ο κορυφαίος αναπτυξιακός βραχίονας της πόλης που είναι το λιμάνι μας.
Είμαστε ακόμη στην αρχή. Όραμά μας η μετεξέλιξη της πόλης σε ένα σύγχρονο εξωστρεφές, περιφερειακό, Μητροπολιτικό Κέντρο που επενδύει στη γνώση, τις τεχνολογίες, την καινοτομία, τον τουρισμό και το ανθρώπινο κεφάλαιό της».