Δημόσιο: Παράταση έως τις 31 Μαΐου για τη συμπλήρωση του ερωτηματολογίου αξιολόγησης
Η διαδικασία αξιολόγησης θα επαναλαμβάνεται δύο φορές τον χρόνο, κάθε Απρίλιο και Οκτώβριο, δίνοντας τη δυνατότητα στους φορείς να εντοπίζουν αδυναμίες και να προχωρούν σε βελτιώσεις.

Με κοινό δελτίο Τύπου τα Υπουργεία Εσωτερικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης ανακοίνωσαν ότι, λόγω του αυξημένου ενδιαφέροντος των πολιτών, παρατείνεται έως το Σάββατο 31 Μαΐου 2025 η προθεσμία για τη συμπλήρωση του ερωτηματολογίου αξιολόγησης των υπηρεσιών της Δημόσιας Διοίκησης, το οποίο είναι διαθέσιμο μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας axiologisi.ypes.gov.gr.
Η εν λόγω δράση αποτελεί κοινή πρωτοβουλία των Υπουργείων Εσωτερικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης και αποσκοπεί στη βελτίωση της εξυπηρέτησης των πολιτών από τις δημόσιες υπηρεσίες, τόσο της κεντρικής κυβέρνησης όσο και της τοπικής αυτοδιοίκησης. Παράλληλα, μέσω της μέτρησης της ικανοποίησης των πολιτών, επιδιώκεται ο εντοπισμός και η αντιμετώπιση δυσλειτουργιών, με σκοπό τη δημιουργία ενός κράτους πιο αποτελεσματικού και φιλικού προς τον πολίτη.
Δικαίωμα συμμετοχής έχουν όλα τα ενήλικα φυσικά πρόσωπα που διαμένουν στην Ελλάδα και είναι εγγεγραμμένα στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (Ε.Μ.Επ.).
Υπενθυμίζεται ότι η πρόσβαση στην πλατφόρμα γίνεται με τους προσωπικούς κωδικούς του gov.gr, ώστε να διασφαλίζεται η μοναδικότητα της συμμετοχής κάθε πολίτη. Η λίστα των υπηρεσιών που αξιολογούνται περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, την ΑΑΔΕ, τη ΔΥΠΑ, τον ΕΦΚΑ, το Κτηματολόγιο, καθώς και διάφορες ψηφιακές υπηρεσίες του gov.gr, υπηρεσίες των περιφερειών και των δήμων, όπως ηλεκτροφωτισμός, καθαριότητα, ανακύκλωση, πράσινο, παιδικές χαρές, οδικό δίκτυο και δημοτική συγκοινωνία.
Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας, οι απαντήσεις θα ανωνυμοποιηθούν και θα αναλυθούν συνολικά, με τα αποτελέσματα να δημοσιοποιούνται εντός του Μαΐου. Η διαδικασία αξιολόγησης θα επαναλαμβάνεται δύο φορές τον χρόνο, κάθε Απρίλιο και Οκτώβριο, δίνοντας τη δυνατότητα στους φορείς να εντοπίζουν αδυναμίες και να προχωρούν σε βελτιώσεις.
Η δεύτερη φάση της αξιολόγησης στο Δημόσιο
Το φθινόπωρο, μάλιστα, αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή η δεύτερη φάση της αξιολόγησης, όπου μετά από κάθε συναλλαγή με δημόσια υπηρεσία με φυσική παρουσία, ο πολίτης θα λαμβάνει μοναδικό QR code για να αξιολογεί άμεσα την εμπειρία του.
Όπως τόνισε πρόσφατα ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, «ο τελικός κριτής των υπηρεσιών του κράτους πρέπει να είναι ο πολίτης», υπογραμμίζοντας τη σημασία της νέας αυτής πρωτοβουλίας.