Είναι γεγονός πως η μαρίνα της Ρόδου υποδέχεται κάθε χρόνο χιλιάδες λάτρεις του yachting και πολυτελών σκαφών απ’ όλο τον κόσμο. Γεγονός επίσης είναι πως, με κοινή απόφαση των Υπουργών Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Θεόδωρου Σκυλακάκη, και Τουρισμού, Όλγας Κεφαλογιάννη, τροποποιήθηκε η απόφαση χωροθέτησης και περιβαλλοντικών όρων της Μαρίνας.

Ποιες λοιπόν είναι οι αλλαγές; Πώς θα μοιάζει η μαρίνα του νησιού μόλις ολοκληρωθεί;

Σε χώρο που βρίσκεται στο νότιο τμήμα της Μαρίνας θα υπάρχουν πολυώροφα κτίρια με τη χαρακτηριστική αρχιτεκτονική. Τα κτίρια αυτά, πρόκειται να φιλοξενήσουν πολυτελή διαμερίσματα, καταστήματα και ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις, που αναμένεται να προσφέρουν στους ταξιδιώτες στιγμές απαράμιλλης χαλάρωσης, μέσα σε ένα πολυτελές περιβάλλον. Επίσης, τα κτίρια θα διαθέτουν υπόγειο χώρο στάθμευσης δύο ορόφων, διευκολύνοντας έτσι την απρόσκοπτη κινητικότητα των επισκεπτών.

Μάλιστα, τα πολυώροφα αυτά κτίρια έχουν τοποθετηθεί με τέτοιο τρόπο στον χώρο, ώστε να εξασφαλίζουν θέα σε όλα τα γειτονικά κτίρια, τα οποία βέβαια βρίσκονται σε μεγάλη απόσταση από αυτά.

Στη δυτική πλευρά του χώρου που είναι όριο της Μαρίνας, ο σχεδιασμός έρχεται σε επαφή με την περιμετρική οδό της πόλης της Ρόδου. Το υψόμετρο της οδού στην πλευρά όπου γειτονεύει με τον συγκεκριμένο χώρο της Μαρίνας, είναι 6,50 έως 7 μέτρα. Αντίστοιχα, στην ανατολική πλευρά του χώρου, υψώνεται ο προσήνεμος μόλος ύψους 7 μέτρων. Το ύψος αυτό έχει σημασία, γιατί θα αξιοποιηθεί και για τη δημιουργία χώρων πράσινου, περιπάτου και αθλητικών δραστηριοτήτων, δημιουργώντας ένα ακόμη ελκυστικό σημείο για τους ταξιδιώτες. Σημαντικό είναι το γεγονός ότι εδώ θα υπάρχει και πισίνα σε σχήμα τόξου, του οποίου η χορδή τοποθετείται παράλληλα με το θαλάσσιο μέτωπο, διαμορφώνοντας αίσθηση συνέχειας με την θάλασσα, κάτι που πάντα είναι ευπρόσδεκτο στα ταξιδιωτικά μάτια.

Παράλληλα, στην πρόσοψη του χώρου στάθμευσης προς την Μαρίνα, θα υπάρχει μία σειρά καταστημάτων για την εξυπηρέτηση των αναγκών των σκαφών, όπως είναι πράκτορες, υλικά συντήρησης, πρόσδεσης και λειτουργίας, καθώς και άλλα καταστήματα.

Στο δεύτερο τμήμα που βρίσκεται αμέσως μετά την κεντρική είσοδο, έχουν κατασκευαστεί όλα τα κτίρια που απαιτούνται για τη λειτουργία και τη διοίκηση της Μαρίνας. Επίσης στον ίδιο χώρο στεγάζονται και όλες οι απαραίτητες δημόσιες υπηρεσίες της μαρίνας.

Στο κέντρο της Μαρίνας, τοποθετείται το τρίτο τμήμα με την εμπορική ζώνη, η οποία περιλαμβάνει κατοικίες και ξενοδοχείο σε μία έκταση 20.000 τ.μ., σε διώροφα κτίρια που διαχωρίζονται με προφυλαγμένους, σκεπαστούς πεζοδρόμους. Μεταξύ άλλων, η έκταση αυτή περιλαμβάνει εμπορικά καταστήματα, εστιατόρια, καφέ και γραφεία παροχής υπηρεσιών, δημιουργώντας ένα από τα πιο «ζωηρά» σημεία της Μαρίνας. Πίσω από την εμπορική ζώνη, υπάρχει τετραώροφο συγκρότημα με χρήση ξενοδοχείου σε χώρο 7.200 τ.μ. Σε επαφή με την εμπορική ζώνη στη βόρεια πλευρά της, τους επισκέπτες υποδέχεται τετραώροφο, παραλιακό κτίριο, σε χώρο 5.600 τ.μ. Το κτίριο αυτό έχει χρήση ξενοδοχείου, ενώ στο ισόγειο θα λειτουργούν καταστήματα, συνθέτοντας έτσι ένα εξαιρετικό hub διαμονής και shopping.

Στο τέταρτο τμήμα της υπερσύγχρονης Μαρίνας βρίσκονται οι πολυτελείς επαύλεις. Η όμορφη συστάδα, δημιουργείται μεταξύ του δρόμου που διασχίζει τη μαρίνα και της ανατολικής παραλίας, σε μία τεράστια έκταση 11.400 τ.μ. Όλες οι επαύλεις είναι ανοιχτού σχεδιασμού, open plan, με άνετους εσωτερικούς χώρους, καταπράσινους κήπους και ιδιωτικές πισίνες, ενώ όλοι οι χώροι έχουν την πολυπόθητη θέα στη θάλασσα. Σε μία έκταση 3.500 τ.μ. περίπου, πίσω από τη τις επαύλεις, συναντώνται πολυτελείς διώροφες μεζονέτες. Επίσης, στο βόρειο άκρο της Μαρίνας, δημιουργούνται τετραώροφα κτίρια που χρησιμοποιούνται ως ξενοδοχείο και κατοικία, σε έκταση περίπου 3.000 τ.μ.

Στην παραλία, ο πλακόστρωτος πεζόδρομος πλάτους 15 μέτρων, επιτρέπει την άνετη κυκλοφορία των επισκεπτών σε όλο το μήκος του, χαρίζοντας ιδανικές στιγμές διασκέδασης και socializing. Είναι εντυπωσιακό το ότι τα εννέα αυτά στρέμματα, αγκαλιάζουν όλη την παραλία της μαρίνας.

Παράλληλα με τον πεζόδρομο, ανάμεσα σε αυτόν και τη θάλασσα, διαμορφώνεται ένας διάδρομος με μία υψομετρική διαφορά 0,80 μέτρων, όπου επιτρέπεται η κίνηση μόνο των ηλεκτροκίνητων αυτοκίνητων της Μαρίνας για την εξυπηρέτηση των σκαφών, των συνεργείων συντήρησης καθώς και των υπευθύνων υπαλλήλων για τον ελλιμενισμό και την ασφάλεια των σκαφών. Η πρόσβαση σε αυτόν τον διάδρομο γίνεται με σύστημα ελέγχου πρόσβασης και κλειστό σύστημα παρακολούθησης, για τον πλήρη έλεγχο και την ασφάλεια του λιμανιού.

Ένα ακόμη πλεονέκτημα της Μαρίνας, είναι ότι οι επισκέπτες της μπορούν να φτάσουν σε αυτή πετώντας, είτε με ελικόπτερο, είτε με υδροπλάνο. Έτσι, η πρόσβαση σε μία από τις καλύτερες Μαρίνες της Μεσογείου, γίνεται ακόμη ευκολότερη.

Αναλυτικά, το υδατοδρόμιο και ο χώρος στάθμευσης υδροπλάνων βρίσκεται στον θαλάσσιο χώρο της Μαρίνας, παράλληλα στον υπήνεμο μόλο της δεύτερης φάσης. Για τις ανάγκες του υδατοδρομίου, προβλέπεται η κατασκευή πλωτού προβλήτα κάθετα στη βόρεια πλευρά, ενώ για την εξυπηρέτηση των επιβατών του, κατασκευάζεται κτίριο υποδοχής με τις απαραίτητες λειτουργίες.

Περαιτέρω, στα ανατολικά υπάρχει χώρος προσγείωσης και απογείωσης ελικοπτέρων, ο οποίος θα λειτουργεί αποκλειστικά για τις ανάγκες της Μαρίνας.

Η νέα Μαρίνα της Ρόδου υπόσχεται να προσφέρει μια εμπειρία που συνδυάζει την πολυτέλεια με τη λειτουργικότητα, καθιστώντας την έναν κορυφαίο προορισμό για ταξιδιώτες και λάτρεις του yachting. Με τις σύγχρονες υποδομές και τον εντυπωσιακό σχεδιασμό της, αποτελεί αναμφίβολα έναν σημαντικό πυλώνα ανάπτυξης για τη Ρόδο, ενισχύοντας τη θέση της ως διεθνή τουριστικό κέντρο.