Η εκτίμηση της έκτασης της ζημιάς, οι ενέργειες για την άμεση αποκατάσταση και οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για την διευκόλυνση πεζών και οδηγών, ήταν το αντικείμενο της σύσκεψης για τη γέφυρα Δενδροποτάμου, τμήμα της οποίας κατέρρευσε λόγω της κακοκαιρίας.

Η σύσκεψη πραγματοποιήθηκε στο Διοικητήριο, υπό τον υφυπουργό Εσωτερικών Μακεδονίας – Θράκης Κώστα Γκιουλέκα, με τη συμμετοχή των δημάρχων Αμπελοκήπων – Μενεμένης Λάζαρος Κυρίζογλου, Κορδελιού – Ευόσμου Λευτέρης Αλεξανδρίδης, ο αντιπεριφερειάρχης Πάρις Μπίλιας και υπηρεσιακοί παράγοντες.

Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης, τα αποτελέσματα της οποίας ανακοίνωσε ο κ. Γκιουλέκας, αποφασίστηκαν κυκλοφοριακά μέτρα που θα διευκολύνουν την κίνηση των οχημάτων στην ευρύτερη περιοχή, αλλά και συνεχής συνεννόηση με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ώστε να αποκατασταθούν γρήγορα οι ζημιές.

Όπως είπε ο υφυπουργός: «Θα υπάρχει πολύ έντονη τροχαία αστυνόμευση στα κομβικά εκείνα σημεία, που δέχονται μεγαλύτερο κυκλοφοριακό φόρτο. Σε αυτό το σημείο συζητήσαμε και το ενδεχόμενο ο δήμος Κορδελιού – Ευόσμου, που έχει δημοτική αστυνομία, να συνδράμει και αυτός σε κάποια σημεία που θα υποδείξει η τροχαία για θέματα παράνομης στάθμευσης, οπότε να απελευθερωθούν λωρίδες.

Γίνεται σε κάποια σημεία στο δήμο Αμπελοκήπων – Μενεμένης ρύθμιση των φαναριών, στα επίδικα σημεία, στα κομβικά σημεία, προκειμένου εκεί να μπορέσει να γίνει καλύτερη διευθέτηση της κίνησης… Και το τρίτο, το οποίο είπαμε, είναι ότι με πίεση όλων μας προς το αρμόδιο υπουργείο θα προσπαθήσουμε να κάνουμε μία άμεση αποκατάσταση της ζημίας, της βλάβης, που υπέστη η γέφυρα για να μπορέσει να αποδοθεί όσο το δυνατόν πιο γρήγορα στη κυκλοφορία, δεδομένου ότι από εκείνο το σημείο όχι μόνον εξυπηρετούνται οι συγκεκριμένοι δήμοι που αναφέραμε, αλλά είναι ένα κομβικό σημείο που εξυπηρετεί ολόκληρη τη δυτική Θεσσαλονίκη».

Από την πλευρά του ο δήμαρχος Αμπελοκήπων – Μενεμένης Λάζαρος Κυρίζογλου αναφέρθηκε στο ιστορικό της γέφυρας. «Η γέφυρα πάνω από την οδό Μοναστηρίου, του Δενδροποτάμου κατασκευάστηκε το 1985 από το κράτος. Το 2007 μεταφέρθηκε, μη νομίμως, παρανόμως, στο δήμο Μενεμένης και στο δήμο Ευόσμου. Μη νομίμως λέω, διότι δεν μεταφέρθηκε το προσωπικό των ειδικών επιστημόνων μηχανικών που έχουν εμπειρία για γέφυρες, δεν μεταφέρθηκαν τα κονδύλια, δεν μεταφέρθηκαν και τα μέσα, όπως συνήθως γίνεται. Από το 2017 προσπαθούμε σε συνεργασία με την προηγούμενη διοίκηση του δήμου Ευόσμου, αλλά και σε πιο στενή συνεργασία με την τωρινή διοίκηση του δήμου Ευόσμου, προτείνοντας τη συντήρηση της γέφυρας».

«Ο μεγαλύτερος εχθρός των γεφυρών είναι τα νερά, τα βρόχινα. Δεν έχει τεράστιο πρόβλημα η γέφυρα, θέλει μία απλή συντήρηση, κυκλοφορείται άνετα. Το πρόβλημα υπήρξε στο επίχωμα της γέφυρας και ως επίχωμα λέμε το σημείο ανόδου και καθόδου» συνέχισε ο κ. Κυρίζογλου. Ο ίδιος πρόσθεσε: «Και ενώ βρισκόμασταν, ύστερα από μελέτη την οποία κάναμε σε συνεργασία με την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, στα τελειώματα, στην τελευταία βροχόπτωση που κράτησε 12 ώρες, επειδή πήρε νερά το επίχωμα, από τις πιέσεις που δέχτηκε, έπεσε».

Ο κ. Κυρίζογλου ανέφερε ότι και ο ίδιος και ο δήμαρχος Κορδελιού – Ευόσμου Λευτέρης Αλεξανδρίδης βρίσκονται σε διαρκή επικοινωνία από τη Δευτέρα με τον υφυπουργό Υποδομών Νίκο Ταχιάο, ο οποίος δεσμεύτηκε και τοποθετήθηκε και δημόσια, άμεσα, σήμερα, το πολύ αύριο το αργότερο, ειδικός μηχανικός του υπουργείου να επισκεφθεί τη γέφυρα και να εκτιμήσει την κατάσταση, ώστε να προχωρήσει γρήγορα η επισκευή του επιχώματος της γέφυρας.