Πε. Μαρ 28th, 2024

Δήμος Νότιας Κέρκυρας: Σε διαβούλευση για τεχνητό νησί τύπου Ντουμπάι

Η σκέψη να δημιουργηθεί ένα πλωτό νησί… αλά Ντουμπάι «πλανάται» στην Κέρκυρα. Το ζήτημα είναι σε αρχικό στάδιο, ωστόσο, έχει ανοίξει ένας ιδιαίτερα ενδιαφέρον διάλογος και υπάρχουν διάφορες απόψεις.

Με τον διάλογο πάντως να έχει ήδη ανοίξει, είναι λογικό να  διατυπώνονται πολλές σκέψεις υπέρ ή κατά της ιδέας.

Υπάρχουν  φανατικοί υποστηρικτές, αλλά και φανατικοί πολέμιοι τέτοιων σχεδίων.  Η τουριστική ανάπτυξη και οι επενδύσεις που θα γίνουν είναι τα βασικά επιχειρήματα των οπαδών της σκέψης να κατασκευαστεί το τεχνητό νησί. Κάτι τέτοιο προφανώς θα δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας. Από την άλλη υπάρχει το επιχείρημα ότι η Κέρκυρα και τουριστικά αναπτυγμένη είναι, και προικισμένη με άπειρο φυσικό κάλλος είναι, συνεπώς και μπορεί να μην έχει ανάγκη από τέτοιες ιδέες. Επίσης υπογραμμίζεται η άποψη ότι το Ντουμπάι δεν έχει φυσικά κάλλη να επιδείξει, τουλάχιστον όσα η Κέρκυρα, οπότε χρειάζεται τέτοιες υπερβολές.

Ο δήμαρχος νότιας Κέρκυρας, Κώστας Λέσσης μίλησε στην ΕΡΤ3 για το θέμα, σημειώνοντας ότι «πρόκειται για μία περιοχή, που δεν έχει επιβαρυνθεί περιβαλλοντικά με έργα για την τουριστική ανάπτυξη του τόπου. Εμείς ως δήμος, όταν το πληροφορηθήκαμε, γίναμε κοινωνοί της πρότασης, που έχει κατατεθεί στο υπουργείο ανάπτυξης για να χρηματοδοτηθεί από το ταμείο ανάκαμψης, θέσαμε και θέτουμε ορισμένες προϋποθέσεις. Πρώτη προϋπόθεση είναι ότι πρέπει να έχει λόγο η τοπική κοινωνία, οι φορείς του τόπου μας να εκφράσουν τη γνώμη τους τεκμηριωμένα. Εγώ ως δήμαρχος έχω θέσει πέντε βασικούς λόγους, που πρέπει να εξετάσουμε γι’ αυτή την επένδυση.

Πρώτα απ’ όλα,  θα υπάρχει περιβαλλοντική επιβάρυνση με την κατασκευή ενός τέτοιου έργου οικονομικού αντικειμένου; Και ποια θα είναι;  Δεύτερον, ο κυκλοφοριακός φόρτος, τα έργα υποδομής, που πρέπει να γίνουν για να στηρίξουν ένα τέτοιο έργο, ποιος θα τα επιβαρυνθεί;  Λένε ότι θα αναβαθμιστούν τρία λιμενικά έργα. Μέχρι σήμερα, τα τρία αυτά λιμάνια ανήκουν στο ΤΑΙΠΕΔ, εμείς πρώτη βασική αρχή της αναβάθμισης είναι ότι πρέπει αυτά τα λιμάνια να έρθουν στην ευθύνη του δήμου. Τι αντισταθμιστικά οφέλη θα έχει ο δήμος με αυτή την επένδυση;

Θα αγοραστεί χερσαία ζώνη για να μπορεί να στηρίξει τις θαλάσσιες υποδομές, που προτείνει να κατασκευάσει η εταιρία. Άρα θα πάρουν ειδικούς όρους δόμησης. Πρέπει να πολεοδομηθεί ευρύτερα η περιοχή για να έχουν αντισταθμιστικά οφέλη και οι πολίτες», ανέφερε ο Κώστας Λέσσης.